bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Läsperiod.

Publicerad 2009-05-28 17:48:59 i Allmänt,

Jag är likadan som barnbarnet, alltså flickan som snart blir 13 år.
Jag läser och läser tills ögonen svider. Jag vet att det är bra med
promenader i solen men...jag har en bra bok och efter den ännu
en bok o.s.v. Gick i alla fall "ända" till Söderhallarna och åt en
bakad potatis. Där bygger de om och ska klämma in ännu fler
matställen. Min bästa väskaffär ligger där och de har flyttrea.
De flyttar bara till en bättre lokal 15 m bort. Men en rea är alltid
en rea. Kanske kunde jag hitta något oumbärligt?? Javisst.
Där hängde den och ropade "KÖP MIG". Nu hänger den här
hos mig. Tur att jag gick dit. Liten, blå och passar till jeans.



Den dagen solen sken satt jag med dottern på Medis. Härligt.



I går kväll var jag och mannen och tittade på Hjulstaskolans MUSIKAL.
Eleverna har själva gjort musik, dans och text. I samarbete med några
vuxna. De framförde föreställningen SÅ BRA! Musikerna, rapparna,
sångarna ja alla var bättre än på flera år. Tack för en fin kväll!
Nu bär det av till "Muntra Fruarna".

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-05-28 18:43:31

Snygg väska till en snygg tjejj!

Jag håller på och läser Elisabeth Georges nya deckare, 700 sidor. den är braaaaaaa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela