bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Götgatan i duggregn.

Publicerad 2009-07-09 18:40:03 i Allmänt,

Vi tog en uppfriskande men långsam promenad på Götgatan
till Ringen för att mata och vattna katten. Dottern är ju på vårt
landställe så vi ställde upp med kattskötsel. Den är så gullig
men fy vad jag blev katthårig. På väg hem gick stegen av sig
själva in på Skånegatan och till Lisas Café. Jag åt en ny urgod
bit och mannen lyxade till med en prinsesstårtbit! Å, vad gott det var!
Sen pratade vi en hel del med Lisa. Hon är inte lika världsbäst
på golf har jag föstått. Men vem är bäst på ALLT??



Hon fotade oss så snart sitter vi också på hennes vägg. Bara så
ni vet: jag vet inte vad som är upp eller ner på en golfklubba.

Jag har blivit utmanad av en tonåring! Hjälp! Det är Anni.

tre förebilder: mormor, Gerry Mulligan, Pippi Långstrump.
tre fina minnen
: dotterns födelse, barnbarnens födelser, mitt bröllop.
tre favoritdrycker: kaffe, kaffe, vin.
tre favoritlåtar just nu: Aldrig ska jag sluta älska dig ( Jonas Gardell),
Sakta vi gå genom stan (Monica Zetterlund), Walking shoes (Gerry Mulligan)
tre favoritband:Gerry Mulligan, Esbjörn Svensson, The Ark.
tre saker du ser fram emot
: Lissabonresan, Lisas Café, gå på Grönan.
tre modiga saker du gjort: Hoppar bungy jump 120 m, gift om mig, bloggat.

Det är frivilligt att ta utmaningen.

Kommentarer

Postat av: Berit

Publicerad 2009-07-10 00:13:53

Häftigt att du vågat hoppa bungy jump. Det hade jag aldrig ställt upp på, jag är nämligen lite höjdrädd. Har varit det sen jag var liten faktiskt. Men annars vågar jag det mesta.

Kramis MrsBettan

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-07-13 23:49:25

Utmaningen ser rolig ut, men just nu är timmer lite för sen.



Vad modig du är som hoppat bungy jump!!!!! Jag skulle inte våga ta steget och kliva rakt ut i luften!!



Önskar dig en avkopplande Södermalmsledighet. Vad skönt att strosa runt i de vackra kvarteren!!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-07-15 11:37:12

Hihi, jag försöker övertala min modiga 9-åriga dotter att hoppa bungy jump med mig. För om man har åkt fritt falll tilt så är väl ett bungy jump ingenting:)

Postat av: ulla

Publicerad 2009-07-15 20:30:03

Det är väl på tiden att ni får sitta på Lisas vägg :-)

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-07-16 11:11:25

Oj har du hoppat med en sån där gummisnodd? Det ville jag göra för många år sen, men kom inte till skott och nu vågar jag inte för ryggens skull.

Anna

Postat av: anni

Publicerad 2009-07-17 17:45:20

Hej Bella, min mobil blev stulen på Peace and Love, så både ditt och Annikas nummer är borta.

Skulle jag kunna få de numrena av dig?



Anledningen är att jag skulle vilja fråga Annika om jag skulle kunna få bo hos henne ett par nätter i augusti.

Hör av dig!



Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela