bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Vi hann!

Publicerad 2009-01-08 17:26:11 i Allmänt,

I sista minuten (eller snarare veckan) kom vi iväg
till Liljevalchs och såg utställningen Den Stora
Färgskrällen.
Först tänkte vi intaga en god och
inspirerande lunch på Blå Porten. Det var vi inte
ensamma om kan jag säga. Kön ringlade lång och
alla platser var upptagna av ätande människor eller
markerade. Det var bara att glömma. Så vi gick till
utställningen i stället. På Liljevalchs fick vi i oss
kaffe och sockerkaka som lunch. Vi tyckte att
de lyckats få ihop många tavlor av de tre konstnärerna.
Hjertén, Grünewald och Leander Engström målade i så
härliga färger. Stort och färgglatt. När vi gick därifrån
vällde folket från Blå Porten in. Alltså hade vi haft tur
som inte fick något bord, för när vi såg på tavlorna
var det ingen trängsel.

Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-08 19:21:25

Hur lång tid pågår just den här utställningen?



Blå Porten gillar vi för det är "lagom" på så sätt att det är en väldig blandning på vilka som besöker restaurangen. Om man kommer dit på kvällen finns all möjlig klädsel representerad.



Gick ni runt dit eller tog ni färja? Går färjorna nu på vintern? Jag minns inte hur det är med det.

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-08 20:27:32

Jag och Bia var oxå ute i sista minuten/veckan. Vi kom vid femtiden idag. Då började vi med mat och sen såg vi utställningen i lugn och ro.

Jag är glad att vi kom iväg. Mycket härlig färg var det.

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-08 21:38:17

Sockerkaka och kaffe tycker jag låter som en utmärkt lunch,,,,,herregud , ni kan ju inte äta nyttiga poatisar varje dag!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-08 22:20:15

Jag hoppas att jag kommer iväg till Nationalmuseum och ser den där utställningen ni såg "lura ögat"!

Ska bara försöka lura med min lilla dotter också:)

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-08 23:02:12

Jo, jag hämtar bakgrunden från samma ställe som Stina; http://thecutestblogontheblock.com/

Men jag har haft problem med att komma in på ders sida de här senaste dagarna. Sedan måstan man in och mixtra i stilmallarna som finns under Design. Jag har läst mig till det på sidan; http://designadinblogg.se/

Headern är min egen redigerade bild...den måste du också lägga in på rätt ställe i stilmallarn. det är ganska mycket pyssel, men det gillar ju jag:)

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-09 06:20:59

Kul att vi var på samma ställe samma dag!

Liknande smak????

Postat av: Sylvia

Publicerad 2009-01-09 17:23:07

Jag var också iväg i sista stund och tittade på utställningen. Det är väl sista gången i min livstid som man har tillfälle att se en sådan stor ansamling av deras konst.

Jag tittade också in på Blå Porten med tanke på lunch, men det var bara att glömma. Men fördelen var ju att jag kom in tidigt på utställningen innan trängseln satte in. Jag gillade nog Leander Engström bäst - han hade sådan kraft i sina målningar och hämtade så mycket inspiration från naturen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela