bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Slö, slapp och likgiltig.

Publicerad 2009-01-11 22:25:55 i Allmänt,

Hela helgen har gått i slapphetens tecken. Bara en
sån sak som att man knappast vet vilken dag det är.
Vad säger det om en person? Just det. Och i morgon
bitti ska de flesta upp och ut i mörkret för att ta sig till
sina jobb. Inte jag. Jag ska sova länge. Men jag ska
försöka gå ut en sväng i alla fall. Dottern har sin lediga
dag efter att ha arbetat hela helgen så vi kanske ska
gå till NK och titta på rean. Bara titta, inte köpa. Om vi
"hinner" blir det nog fika på Lisas. Jo, jag har laddat ned
SKYPE så nu kan jag ha gratis videosamtal. Synd bara
att jag inte har någon skype-kompis än. Men det kommer.
Nu ska jag lägga mig och läsa en stund.



Snart kommer sommaren igen!

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-11 22:53:29

Va! Är det söndag??? Neeeeeeej!

har inte riktigt kommit tillbaka i vardagsspåret ännu.

Ja Lisas ja! Jag vill också!! Får kanske kolla med Ulla så får hon guida mig in till stan:)

Postat av: maritha

Publicerad 2009-01-11 23:54:34

Lyckliga du som inte behöver jobba=). Vad duktig du är med datorn, hur sjutton bar du dig åt för att ladda ner SKYPE? Jag får fråga sonen hela tiden och det är ju inte säkert att han har lust att hjälpa mig alla gånger....

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-12 06:51:45

Lyllo!!!!

Jag släääpade mig upp klockan 6.

Trött efter all flytthjälp.

Härlig vårbild, du ska veta att fåglarna har börjat kvittra lite försiktigt på mornarna så det finns hopp om vår i år oxå.

Postat av: mimmi

Publicerad 2009-01-12 07:44:34

Har nu gjort en nystart i min blogg.



Med bara små positiva saker ...som direkt inte kostnar något bara något som ger oss lite mervärde i livet hoppas du kan hitta något som ger dig något.



Kram

Postat av: Krisitna

Publicerad 2009-01-12 16:12:22

Hej kompis! Kul att läsa om era matorgier och att ni verkar må gott.

Själv har jag fått hostan från helvetet och har svårt att sova. Hoppas att jag blir frisk och att vi kan träffas snart!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-12 20:36:21

Ställ väckarklockan/mobilen på ringning för att få möjligheten att stänga av den och få somna om eller att få ligga och "morna sig"... skön känsla./ Ninna /

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-01-13 12:52:11

Vacker bild!

Jo ang det Du skrev i min blogg under "Guldbaggegalan", så bor Du ändå i en stad där det finns många biografer! Vi har två här, den gamla anrika Sagabiografen och så Biostaden med fyra salonger. Men det är oftast de bra, lite ovanliga filmerna, som verkar gå så kort tid. Innan jag kommit till skott.

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela