bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Otroligt men sant.

Publicerad 2009-01-23 17:22:25 i Allmänt,

Jag hämtade mina nya glasögon i dag så nu
känner jag mig lagom på sniskan hela tiden.



Jag, mannen och dottern fikade på Lisas. Jag
tog en macklunch. Bull-Niklas hade just gjort
de goda köttbullarna. Han kan ,han!



Lisa tog lunch mitt bland sina kära gäster. Dottern
har just påbörjat sin årliga semmelbantning.



Sen händer det otroliga. Jag fick ett brev från
polismyndigheterna. Där fanns också min plånbok
som jag förlorade i Lissabon i maj 2008! Den hade
kommit från ambassaden i Lissabon och alla kort
(spärrade) och ID-kortet var kvar. Är det inte
fantastiskt! För några dagar sen köpte jag en
ny liten plånbok att ha på resor och nu hände detta.
Jag fick byta den nya mot lite annat oumbärligt.



Det finns hopp för mänskligheten. Först Obama sen det här!

Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-23 18:30:13

Det ser hoppfullt ut för mänskligheten.



Fina bågar - passar dig.

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-23 19:08:05

Nice! De bågarna var ju myyyyyycket bättre än de med något konstigt gångjärn:)



Har du förberett Lisa och Nicklas på det fin besöket imorgon??



Helt otroligt med plånboken? Blev den stulen eller bara tappad?

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-23 19:55:56

Vilken tur med plånboken.

Och du ser väldigt snygg ut i nya brillor, jag får se dom live imorgon.

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-23 21:43:18

Snygga brillor!

Får jag se dom live imorgon, på Lisas?

Postat av: IngridI

Publicerad 2009-01-24 23:04:53

Jag gratulerar till att din gamla plånbok kom tillrätta, det var ju riktigt skönt.

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela