bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nytt soligt år.

Publicerad 2009-01-01 12:12:42 i Allmänt,

Nu kan det bara bli bättre. Det känns så bra.
Nyårsaftonen började vi med att gå till Söderhallarna
och handla mat till kvällen. Jag frågade om de
hade någon extra billig oxfile' men fick till svar att , nej,
men vi har extra lyxig oxfile'. Bara 698 kr. Jag köpte
några "slattar" av file'n för lite mer än hundringen.



Sen vilade vi våra gamla ben på fiket där. Saffransglass!



Till middagen serverade vi oss varsin välkomstdrink.
Sen fick vi pate' till förrätt och Biff Rydberg som huvudrätt.



Efter en stunds vila serverade vi oss kaffe med Brulée
(hur det nu stavas).



Sen lite tv-tittande och som en överraskning kom
det in en liten men naggande god ostbit med vin.



Vid 12-slaget öppnades den lilla flaskan falsk bubbel.



Vi såg massor av fyrverkerier från balkongen.
Sedan avslutades kvällen med några utsökta snittar.



Det var skönt att ha så nära till sängen efter en ansträngande dag.

GOD FORTSÄTTNING!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-01 13:59:33

Härlig mat som vanligt!

Jag har startat hurtigt men det håller nog inte i sig så länge.

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2009-01-01 16:21:58

Idag var det roligt att läsa din blogg

Ni ska vara glada att ni har varann

Maten verkade helt o`kej

Hälsningar från BM

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-01 18:15:21

Ja, hoppas att allting blir bättre from nu!

Ni verkar ha en liten trevlig servering hemma hos er!

Ha det gott på det nya året.

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-01 18:57:53

Det "låter" som en lyckad nyårskväll på Södermalm.Vi var på tu man hand här hemma vi också.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-01-01 19:29:19

God fortsättning på det nya året, 2009!

Känner inte riktigt igen mig här idag, menyn till höger i stället för höger va? Annat nytt också?

Hadebra!

Anmaja

Postat av: maritha

Publicerad 2009-01-01 19:52:42

God fortsättning. Din kväll låter inte helt olik min, förutom att du slipper hämta tonårsungar på äventyr.Skönt med en lugn nyårsafton, förresten är inte det amatörernas kväll?

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-01 23:18:08

Ja, ni har det väldigt tufft med alla små rätter:)

Den där bryléen skulle jag gärna vilja smaka på!

Mitt Nyårslöfte är att jag sa fika på Lisas i år!

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-02 15:37:38

Ja det får väl bli mitt nyårslöfte också ....att fika på Lisas (fast egenligen är det att gå ner lite i vikt,,,,,)

Trevlig nyårsafton har ni haft !

Postat av: vivan

Publicerad 2009-01-04 21:16:03

God fortsättning på 2009!

Imorgon skall jag ut och jaga oxfile...vet ej vad den kostar här...jag köper från ica de tar kött från traktens bönder...så de flesta av köttet kommer från granngårdarna...men är inte billigare för det! kramen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela