bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nu är det klart!

Publicerad 2009-01-14 17:30:57 i Allmänt,

Barnbarnen var här i går och åt middag. De passade på
att skriva också.

 

Tack för hjälpen att bestämma mig. Jag ska INTE ha
glasögonen på bilden. Jag fick hjälp av en flicka i butiken
och hon och jag fick tillsammans fram två bågar. Dem tog
jag med in till optikern som gjorde synundersökningen. En
snygg och tuff tjej som jag litar på. Hon valde utan tvekan
ett av paren. Ni får se om 2 veckor. Jag hade turen att
få ena glaset gratis för de firar något i butiken. Glasen
kostar närmare 4000 kr styck, så det var årets kap. Jag
valde allt som gick, de blir mörka i solen, extra brett synfält,
hårdhetsbehandling, något annat som jag glömt och progressiva
så klart.
  Mannan och jag åt lunch på ett av "bakpotatis-ställena" men vi
tog laxpudding. Den var så god men en portion hade varit lagom
åt oss två, så det blir något lätt i kväll. Efter optikern gick jag
själv och tog en cappuccino (jag kan aldrig lära mig stava till det).


Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-14 18:48:54

Men guuuu´vad glasögon är dyrt numera! Jag behöver också nya...inte för att de är gamla och fula utan för att jag ser sämre!

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-14 19:32:36

Spännande med nya brillor.

Jag behöver oxå nya.

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-14 20:49:06

Ja tom jag skulle behöva ett par!!.......

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-14 22:00:56

Vad spännande det ska bli att få träffa dig :-)

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-14 22:28:56

Ska bli kul att se bågarna. Jag behöver också på synundersökning - ska nog boka tid.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela