bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Muntra Fruarna.

Publicerad 2009-01-21 10:58:47 i Allmänt,

Vi tog världens kortaste promenad till Söderhallarna
i regnet för 3-fikat. När vi sitter där fick vi dagens kändis-
span. Först Stellan Skarsgård och sen Hoa Hoa.
På kvällen gick jag på möte med Muntra Fruarna.
Vi var bara 4 i går så vi fick gott och väl plats runt bordet
i den lilla fantastiskt fina, dockskåpsliknande lägenheten
som ligger mitt på "Söders tråkigaste gata", som det brukar
heta, men det tycker inte vi.



 Gott att äta, kyckling i enjättegod
låda. Till kaffet fick vi himmelskt livsfarliga små chokladpraliner.
De satte sig som bomull runt midjan. Mums!



Efter maten och kaffet blev det vinlotteri som vanligt.
Vi drog varsitt kort och värdinnan lade den på bordet.



Sen drog hon ett och ett tills bara ett kort var kvar
och det var MITT. Jag vann de 4 vinflaskorna. Yippie!



Sen fick vi ta vad vi ville av en samling parfymflaskor.
Vi sprutade hej vilt så att vem som helst kunnat få ett astmaanfall.



Lycklig släpade jag hem vinflaskor och parfym.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-21 16:53:37

Trevligt värre!

Det ryktas om Lisas på lördag?

Semlor????

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-21 19:01:29

Vilkete kändisspan du har.

Kan man få ansöka om medlemsskap till de muntra fruarna? Ni verkar ha jättetrevligt.

Bull-Niklas tror ju jag att jag hör dit redan.

Vi ses på lördag!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-21 19:20:28

Kändismagnet...jag vet!

Du var nog muntrast med allt det fina som du fick med dig hem:)

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-21 20:31:59

Vilket "kap"! Vilken trevlig stund ni verkar ha haft.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela