bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Minus 10 grader!

Publicerad 2009-01-05 18:42:16 i Allmänt,

Jag vågade mig ut i dag för att äta en älskad
bakad potatis. Jag tröttnar visst aldrig på den.
Sen var det vanlig mathandling. Det kändes inte
särskilt kallt men ögonen rann floder.



Tårarna ville inte fastna på bild.
På väg hem mötte vi min kära gamla kollega.



Hon lyckas hålla modet uppe trots besvär. Jag
tycker att hon är så söt och gullig. Och tuff som
går ut med rollator själv.
    I kväll arbetar dottern så barnbarnen kommer hit
och äter middag. Det blir Elvisbiffar, som de älskar.
Här är min degkrok i full gång. Samtidigt steks löken
härligt brun. Receptet är dock hemligt!



Nu är biffarna klara och så här glada / tokiga blev
barnbarnen.

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-05 20:53:29

Jag behöver också en ny matberedare med kraftiga bakkrokar! Var din dyr??

Man blir visst helt fjollig av era Elvisbiffar:)

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-05 21:22:00

Snygga degkrokar!

Jag hade en isfläck på insidan av mina glasögon när jag kom hem idag. Det var lite ruggigt idag!

Men jag såg en corona (har jag lärt mig att de heter)alltså en "solregnbåge" över Järvafältet.Det var så man nästan var sugen på att gräva efter guld.

Postat av: maritha

Publicerad 2009-01-05 22:47:35

Dom ser verkligen supergoda ut, förstår att barnbarnen blev glada=). Att du vande dig så fort med att vara pensionär beror nog till stor del på att du inte satt dig ner och rullade tummarna, utan du ser till att göra saker och njuta av pensionärslivet. Så ska jag oxå göra när jag blir pensionär...men då har dom väl höjt pensionsåldern till 72 som dom pratar om att göra=(och då är det ju 17 år kvar....

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-05 23:43:01

Tur för dom där 2 att mormor och morfar bor i närheten och har så mycket tid för sina barnbarn! För lite tid finns det väll mellan cafe besök och potatisglufsande!?

Stackars mig fick lov att gå upp okristligt tidigt i dag och ge mig ut i kylan redan kl 9 på morgonen!!

Postat av: Sylvia

Publicerad 2009-01-06 11:48:23

Ser läckert ut! Fräckt att först fresta oss och seda säga att receptet är hemligt.

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-06 13:04:16

Skönt att få lite dagsljus, för du var väl ute under den ljusa tiden uppfattar jag.



När man har så tacksamma middagsgäster är det en fröjd att laga mat till dem.

Postat av: Kerran

Publicerad 2009-01-08 15:44:02

Har ingen bild av min bakade potatis för 4 år sedan men väl en beskrivning.

Ang Elvisbiffarna så gör jag själv Beatlesbiffar inte alls dumma.

Postat av: bullgubbe

Publicerad 2009-01-09 15:10:19

Elvis biffarna ser hemsk saftiga och goda ut mmmmm:::........

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela