bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Glasögontest.

Publicerad 2009-01-12 17:25:17 i Allmänt,

Nu måste jag verkligen skaffa mig nya glasögon, men
det är så DYTR. Glad blev jag när jag såg en annons
om "ena glaset gratis". Yes, då kanske man kommer
undan med omrking 5000 kr. Jag gick först med dottern
och stärkte mig med kaffe på Lisas (så klart). Inte bara
kaffe men den glupska dottern vräkte i sig årets andra
semla. Sen fick hon vara smakråd för mina nya bågar.



"Lila, glitter och glamour det passar dig, morsan"
sa hon vänligt. Med lite blå färg i håret kommer
jag lätt att tas för rik tantturist från USA. Det kan
bli kul. Gå där i solen på landet och glittra ikapp
med sjön. Vad tycker ni? Ska jag??

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-12 21:32:09

Det är klart att du ska glittra ikapp med sjön!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-12 22:00:37

Nej fy! Menar du de glasögonen du har på bilden!?? Hjälp!! Du får hitta några andra som du kan glittra med...de där var liiiite för mycket!



Och Bella, självklart kan jag inte smyga in på Lisas utan att du är med! (tror dessutom att servicen skulle bli mycket bättre!)

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-12 22:10:11

Självklart ska du ha blingglasögon....jag kommer gärna och hjälper dig att tona håret i lite blålila nyans ! Du kommer att bli skitfräck!

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-12 22:19:31

hett vatten med smör ....urk....nä jag håller mig till chokladpudding !

Postat av: astri

Publicerad 2009-01-13 09:52:18

glasögonen ser bra ut på bild. De är mer fårgstarka änn vad du brukar ha? Är inte så lätt att ge råd efter 1bild.

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2009-01-13 14:10:29

Nej glasögonen var inte alls snygga välj några andra

Du har ju redan snygga bågar på dina glasögon kan du inte bara byta ut glaset

Hälsningar från Britt-Marie

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-13 18:40:50

Mjaaa, kör med lite Woody Allenstuk istället.

Postat av: maritha

Publicerad 2009-01-14 00:23:27

Jättefina glasögon, kommer att bli supersnyggt med blått hår och skulle du ångra dig och inte vilja vara glamourdrottning så är det bara att färga om håret, men glasögonen är ju lika snygga för det=).

Postat av: Kerran

Publicerad 2009-01-14 12:11:45

Något istil med den där sista grejen på bågen har jag aldrig sett. Vad katten är det? I övrigt gör du dig bra i dem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela