bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Tre möten.

Publicerad 2009-01-30 22:45:29 i Allmänt,

  Vi tog bussen till Dramaten för att hämta bokade biljetter
till Dumb Show. Gick en tur i NK men hittade ingenting.
På bussen ropade en man mitt namn just som han skulle
gå av. Det var en gammal vän från 60-talet. Vi har setts
senare också men det var några år sen.
  På NK stötte vi ihop med en kvinna som hade ateljé i det
huset vi bodde i förut. Vi pratade en stund om hur trevligt livet
är som pensionär. Jag tänkte att nu möter man väl den tredje
gammal vän också.
  Vi åt jättegoda lunch-mackor på favoritstället. På väg från Lisas
till Söderhallarna såg vi Johan Glans, som kom dragande på
en barnvagn, antagligen med barn i.
  I Söderhallarna var det radioutsändning med Ulf Elfving.
När vi går där och handlar stöter vi på en gammal reskamrat.
Ja, inte så att vi reste till Yttre Mongoliet eller så. Nej vi åkte
varje morgon med samma tunnelbana. Hon steg av i Rinkeby
och jag i Hjulsta. Så jag mötte den tredje till slut..

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-31 22:46:16

Både rikskändisar och privata sådana! OCH Lisas!

Jag själv har ägnat hela dagen till en byrå...inhandling på IKEA med fika och sedan flera timmars skruvande (köpepizza till middag!) och slutligen rensning av strumpor och kalsonger. Det var den dagen...

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2009-02-01 17:26:13

Är man född som jag 1945 så finns det bara 3 STORA

IDOLER inom sporten INGO INGEMAR OCH BJÖRN

Inom musiken Är väl Frank Sinatra på 50 talet störst

Sen på 60 talet kom Elvis

På 70 talet är det ABBA

Man får inte glömma bort Beatles heller.

Nostalgi är rätta ordet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela