bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Barnbarnsmiddag.

Publicerad 2009-01-29 22:25:55 i Allmänt,

Jag var "tvungen" att stärka mig på eftermiddagen
med kaffe och semla på Lisas. Stackars Lisa var
sjuk och låg hemma i sängen. Tur att hon har en son
som kan allt, baka, servera, göra mackor, städa och
inte minst underhålla sin publik.



På kvällen kom barnbarnen för att äta pannkakor.
Samma mat som de fått i skolan, men de klagade inte.
Pojken gjorde läxan och spelade dataspel. Flickan
tittade på tv.



Gymnast                 Hårdrockare                 Mattesnille



   TV                             TV                                 TV

Så här såg de ut efter pannkakor med SYLT:

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-30 06:55:53

Stackars Niklas! Han såg lite trött och sliten ut.

Men vad många barnbarn du har 4-6st! Vad härligt det är att se att även stora barn kan grisa ner sig lite:) Sylten verkar god!!

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-30 15:32:18

Bra med mormor (eller hur?) som kan finnas till vid läxstund samt kan bjuda på pannkakor. De uppskattar dig säkert väldigt mycket.

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-30 17:19:32

Vilken toppen mormor de barnbarnen har :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela