bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Utebliven promenad.

Publicerad 2009-02-17 16:02:47 i Allmänt,

Vi hade tänkt gå runt lite i sta´n men ute på Götgatan
blåste det och var för kallt. Ingen sol i sikte heller.
Vi gick till Ringen och på hemvägen slank vi som
av en händelse in på Lisas Café. Där var det varmt
och skönt. Helt perfekt för en god lunchmacka. Lisa
tog sig tid en liten stund och satte sig ner bland oss
stammisar. Vad hon pratade om får förbli vår hemlighet
men vi skrattade gott. Hon är för kul "vår" Lisa.



På hemvägen köpte vi konstgjorda blommor till ett hörn i köket.
Nu är det (inte) vår.



 Jag tänker på vår resa till hemlig ort och vad jag ska ta med för
kläder. Jag har hängt fram alla tänkbara plagg och nu ska jag hänga
in dem ett och ett i garderoben igen tills bara de bästa är kvar.


Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-02-17 18:21:18

Hmm, kortärmat!

Ska det åkas till varmare breddgrader?

Trevin på sportlovet?

Fredag?

Postat av: ulla

Publicerad 2009-02-17 19:11:38

Det där att av en händelse slinka in på Lisa´s och ta en fika. Det låter som ljuv musik i mina öron.

Jag förstår att ni ville slinka in någonstans för idag var det råkallt tyckte även jag.

Ses på lördag! :-) Då vill jag oxå vara med i värmen.

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-02-17 19:26:11

Det är bara jag som tittar in och ser vad ni hittar på om ni har varit och hälsat på Lisa och det hade ni.Lisa ser riktigt söt ut. Hon verkar trevlig också.

Ni kan nog inte vara utan Lisa och hennes café,förresten det hade jag nog inte heller kunnat om jag hade haft ett sådant kondis i närheten. Blommorna blev jätte fina i hörnan. Det blir inte lätt att ta bort kläder, man tar alltid med sig förmycket.

Kram Ingrid

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-17 20:28:11

Hemlig ort? Vad? Hur Vem?

Postat av: anni

Publicerad 2009-02-17 20:49:28

Du tror inte Lisa är i behov av en extrajobbare?

Postat av: Lena

Publicerad 2009-02-18 16:40:01

Hemlig resa, det lät spännande!?



Mysigt när personalen tar sig tid :)

Postat av: Josefine

Publicerad 2009-02-18 16:45:04

Kika in i min blogg och tävla om ett sött armband från Bracy.se! ;)

http://juisy.blogg.se/2009/february/tavling-vinn-armband-fran-bracy.html

Postat av: vivan

Publicerad 2009-02-18 18:56:25

Vad spännande, med hemlig resa..åker ni buss?

Båt?Bil?..hm... blev genast nyfiken! kramen och trevlig resa!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-18 23:25:27

Vi ska nog pumpa dig på uppgifter när vi fyller dina trevinsglas:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela