bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Snuvad men glad.

Publicerad 2009-02-22 18:16:14 i Allmänt,

Blev snuvad på guldmedalj igen. Dock fick vi silver! Mannen
hoppade upp och ner i sin fåtölj när Björndalen tog guld åt
det norska laget. Så lätt glädjer man honom. Jag har varit
inne hela dagen och slötittat då och då på tv. Det har snöat
som sjutton. Kul för barnen som just börjat sitt sportlov, men
jag går inte ut och halkar i onödan. Typiskt ålderstecken!
Vi åt den andra (dyra) biffen i dag. Skuren i strimlor och
med jättegod sås på grädde och senap med en smula gelé.
Till det pressad potatis och ett glas vin. Så det blev nästan fest
i dag också. Pansjofest alltså.



Dottern var här och lånade en kamera för hon ska segla i den
karibiska övärlden. Är jag orolig eller...? Nej, lycka till! Hon har alltid
varit äventyrlig av sig så jag vet, det är ingen idé att oroa sig.

Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-22 18:33:30

Vad spännande att få ut och segla...Bilderna blir säkert intressanta.



Vilken evighetsbiff!!! (Nästan som Särimner - asagudarnas gris...)

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-22 22:11:22

Åh, ni ska inte följa med?? Turkosa kläder till ett turkosfärgat vatten:)

Vad härligt att ni lyxar till det!! Det blev vissst lite att fira då med silvermedaljen.

Postat av: maritha

Publicerad 2009-02-23 16:26:02

Här är sportlovet slut tack och lov=). Vad härligt att lyxa till vardagen sådär, det är sånt man verkligen behöver. Vad skönt att ha kommit så långt att man inte oroar sig för ungarna, jag oroar mig jämt, heeeela tiden fast jag vet att det inte lönar sig=(

Postat av: vivan

Publicerad 2009-02-23 21:05:36

Synd att ni är så långt ifrån mig...annars hade du kunnat få älgstek eller rådjurssadel...har mer än jag behöver...och ungarna är 2st vegar...och de har fått så de är nöjda! livet är orättvist ibland!



men så gott det såg ut med biffen..men varför så dyr???

kramen!

Postat av: Tesstamente

Publicerad 2009-02-23 21:51:42

Låter underbart- både maten, resan och att inte behöva oroa sig:-)

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-02-23 22:38:35

En fest måltid i två dagar, det blev ju billigt då.

Vad ni kan. Man blir lite avis på karibiska ö världen.

Vilken härlig semester din dotter får.

Kram Ingrid

Postat av: Berit

Publicerad 2009-02-24 00:47:40

Här blev det lite köttfärsbiffar. Jag gjorde i ordning för mycket köttfärssmet häromdagen när jag gjorde kåldolmar så det blev biffar också. Tack för det. Lät smarrigt med din biff.

Kramis MrsBettan

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-24 15:50:40

Fotograf?? Näää, gillar inte att prestera saker. De ska bara göras för att det är kul inte för att det ska bli något åt någon...

Skulle det bli fiskpudding till trevinet också??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela