bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lunchmacka.

Publicerad 2009-02-10 18:53:17 i Allmänt,

Vi träffade dottern och gick till Lisas Café för att äta
lunch. Dottern smällde i sig en underbart god semla.
Stans godaste alla kategorier. Vi tog olika mackor
som är gjorda på deras hembakade bröd. Här håller
Bull-Niklas på med en macka.



Alltid lika glad. Dottern och jag vandrade sen vidare till
Skrapan. Flera små butiker har klappat igen. Hoppas "rätt"
butik öppnar, vad som nu är rätt. Jag köpte en blus på rea
(jag är ju pansjo). Tänkte ta med den på vår resa till varmare
breddgrader snart. Om några veckor.



Vi åt stekt röding till middag. Vi hade inget torrt vitt vin
så vi gjorde som norrmännen och tog ett glas rött.

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-10 19:03:54

Tummen upp för vår Bull-Niklas:)

Snygg blus! Gillar mönstret!! Vart bär det iväg?

Jag tar alltid rött om jag får välja.

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-10 19:28:08

Ska ni ut och resa igen????

Klart att man ska handla på rea ...pansjo eller inte...

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-10 20:59:46

När jag var i tonåren blev jag hemma hos en kompis bjuden på stekt fisk och rödvin... Jag hade nog aldrig druckit rödvin innan, så för mig var det tillräckligt fårvånande med att bli bjuden av hennes konstnärsmor. Att det var rött vin och inte rött förvånade mig i efterhand. Nu läser man att vissa röda viner visst passar till fisk. Det kanske var ett sådant jag fick för drygt 25 år sedan.

Postat av: ulla

Publicerad 2009-02-10 21:06:07

Rött går bra till ALLT!

Vad kul att ni ska ut och resa :-)

Postat av: Helene

Publicerad 2009-02-10 22:33:27

Hej Bella

Nu MÅSTE jag få reda på var detta Lisas café finns? Jag ska väl få mig en halv semla i alla fall. Kanske hos Lisa?

Vart ska ni åka? Blir nyfiken så klart.

Å rea? Absolut härligt med rea, pansjo eller ej

Postat av: Bia

Publicerad 2009-02-11 16:02:28

Va´ska du resa igen?

Vart?

Postat av: Ingridi

Publicerad 2009-02-11 23:30:07

Det är ju rea tider, det är ju då man ska göra fynd vet jag. Den blir fin på din resa.

Kram Ingrid

Postat av: vivan

Publicerad 2009-02-12 17:05:23

Snygg blus!

vad mysigt ni har det på era cafeträffar!



Vart har ni tänkt resa???

Kramen!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-02-12 18:09:13

Förstår att ett besök på Lisas Café är ett måste när jag kommer upp nästa gång? Kanske känner jag igen Dej där då? :-)

Snygg blus!

Hadebra!

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela