bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Kändisrapport.

Publicerad 2009-02-06 23:04:54 i Allmänt,

Mannen och jag gick till Söderhallarna för att äta lunch.
Den berömda bakade potatisen. När vi sitter där ser jag
att en av våra f d statsministrar, Ingvar Carlsson, sitter
två bord bort. Jag ville inte säga det högt utan tänkte
på hans "öknamn" Foten. Så jag väser FOTEN till min
man som bara hör på ett öra. Jag väser en gång till och
då säger han högt "Vaddå foten? Har du ont i foten?"

Eftermiddagsfika med dotter och dotterdotter på Lisas.
Jag orkade bara en slät kopp men fick med något gott
till kvällskaffet.



 
Så här blir man behandlad bakom ryggen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-07 00:33:44

Jag inväntar dottern, så jag är fortfarande vaken.



Ibland hamnar man i sådana situationer,s om du gjorde vad gäller Ingvar. Då kunde du lika gärna redan från början ha sagt det i normal ton, men man vill ju inte tydligt visa att man lägger märke till kändisen ifråga.



Trevligt med fika tillsammans med barn och barnbarn.



Förstår att du har många möjligheter under dina "pensionärsdagar", men det beror ju på dig hur du använder dem. Du verkar kunna hitta på en massa som du tycker är kul.

Postat av: Herr E

Publicerad 2009-02-07 01:37:35

Visst är det irriterande när ens partner inte alls hör det man på ett smidigt och diskret sätt försöker förmedla?

Postat av: maritha

Publicerad 2009-02-07 16:28:49

Ha ha ha typiskt karlar,så där är det alltid när man försöker vara diskret=).

Postat av: ulla

Publicerad 2009-02-07 18:47:35

Det är inte lätt att vara diskret alltid :-)

Postat av: Krisitna

Publicerad 2009-02-07 23:39:54

:) sitter här och skrattar högt. men så är jag också skitfull enligt min kompis. kram





Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-08 18:38:05

Haha! Vad oförstående de är ibland de små männen:)

Är bull-Niklas nyklippt?

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-09 20:26:18

Jag tyckte mig läsa någonstans att du ämnade sluta med bloggen! Icke sa Nicke!!

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-09 23:10:34

Sluta inte att blogga ....bara vila lite....

Du får väll köpa 24 boxen om du inte kan se ...ett annat alternativ är att hålla dig inne i stan på tisdagskvällar! Såg du första avsnittet i går?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela