bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Förlåten!

Publicerad 2009-02-14 18:06:02 i Allmänt,

Allt är glömt och förlåtet. Vi åt lunchmackor och fikade
Lisas Café i dag. Fullt med folk som vanligt. Jag
redogjorde för mitt stora felsteg från i går och blev förlåten.
Vi köpte hem en kaka och en semla till 3-fikat. Det är
absolut stans bästa och godaste semla vad än olika
tidningar har för tester. De hittar aldrig till Lisas
annars skulle hennes semlor ligga i topp överallt.
Jag tycker att de känns lite nyttiga också men det
kan vara önsketänkande.



Bilden är gammal men semlan ser alltid lika god ut.

Nu laddar vi för kvällens Melodifestival. Vem vinner?

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2009-02-14 19:32:43

Ja, vem vinner!



Hoppas iaf att det blir någon som är riktigt bra för det var det inte förra lördagen. Bra kanske men inte riktigt bra :D



Önskar dig en trevlig kväll, denna vår alla hjärtans dag :)

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-14 23:17:24

Jasså, du tror att jag är en liten djävul, muahaha! Ibland kanske:)

Mannen och jag var på bio och restaurang idag i dina trakter...filmstaden söder. Tänkte på dig då!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-02-15 16:47:04

Det var väl skönt att du inte behöver gå omkring med dåligt samvete.

Kram Ingrid

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-15 17:27:45

Vad bra det skulle vara om semlor vore nyttiga. Ngt nyttigt kan man nog hitta...



Bra att du blev förlåten, men snedsteg på detta sätt är accepterat tycker jag.

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-15 20:46:20

Men det är väl självklart att semlor är nyttiga ...både för kropp och själ!

Postat av: maritha

Publicerad 2009-02-16 15:15:55

Jag har inte ätit en enda semla i år fastän bagaren på Fagers konditori lockar med vanlig semla, blåbärssemla och saffransemla, dessutom ligger fiket på 2 minuters gångavstånd.Kanske det beror på att semlor inte tillhör favoriterna när det gäller bakverk=).

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-02-18 18:48:04

En semla, även om den är den bästa i stan, får jag nog hoppa över, men mina kokosplättar är helt tillåtna - enligt LCHF! :-)

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela