bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Bio igen.

Publicerad 2009-02-16 18:52:50 i Allmänt,

Mannen och jag gick till Söderhallarna efter lunchen.
Vi pratade en stund med "vår" försäljare av Situation
Stockholm.
Det är alltid lika trevligt att få en pratstund
med honom. Det är ju hemlösa som säljer så något bra
är det väl att köpa den tidningen, den brukar ha läsvärt
innehåll också. Vi tog en fika före bion och vem sveper
förbi vårt bord helt nära om inte Michael Nyqvist. Sen stötte
vi ihop en gång till, men inte tog jag fram kameran. Nej,
något privatliv måste de väl ha.

Vi såg Maria Larssons eviga ögonblick, en film som vi
båda tyckte om. Mikael Persbrandt var så perfekt i sin
roll. Försupen, charmig, bufflig men ändå sååå...!

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-02-16 19:41:40

Åh, jag tyckte väldigt mycket om den filmen. Den var så vacker.

Nästa vecka är det sportlov (för oss som är kvar i skolan). Förra året införde vi en "tradition" med tre-vin. Är du hemma så vi kan upprepa det även detta sportlov. Det vore jätte kul.

Sen måste vi ju fira 1 års jubileum på Lisa´s. Det var ett år sedan du introducerade detta fantastiska café (på just sportlovet)

Vi kan väl Skypa och höras vid.

Kram

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-16 22:43:31

Jag vill också följa med!! Tre-vin låter fint:)

Postat av: Lena

Publicerad 2009-02-16 23:18:23

Den filmen vill jag också se. Kan tänka mig att den är bra :)

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-02-16 23:38:47

Jag har hört att den ska vara bra, men inte sett den än.

Kram Ingrid

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-17 10:45:25

Är väldigt sugen på den filmen. Vill se den.



Mikael N ska väl spela en viktig roll i "Män som hatar kvinnor."? Klokt av dig att låta honom få ha ngt privatliv.



När dottern och jag väntade på bagage när vi förra året flög från London stod vi bredvid Sven-Bertil Taube. Ingen fotade honom och han såg egentligen ut, som vem som helst...

Postat av: Kerran

Publicerad 2009-02-17 11:35:36

Hej Bella

Var Perbrandt med då var filmen säkert kanon. KOllar Bäck på söndagkvällarna Haber och Hirdvall är ju bra men Perbrandt är helt fantastiskt bra.

Vi tänker dra iväg till stan nästa vecka och kolla Kalle Blomqvist och fröken Salander.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela