bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Kräftor.

Publicerad 2009-08-17 22:40:15 i Allmänt,

I går åt vi kräftorna som vi köpte på Bondens marknad.
Det skulle vara 10 st men det var 13 supergoda svenska
kräftor. Jag sög och slafsade i mig 8 stycken. MUMS!



Det börjar bli tråkigt här på landet nu när de flesta börjat jobba.
Mannen stod i spöregnet och putsade skorstensstocken. Den
ska vitkalkas sen. Därefter någon gång nästa år ska det bli
en fortsättning på altanen  där. Då behöver jag aldrig mer trampa
i det "farliga" gräset.



Nästa måndag flyttar vi in till Söder för gott och åker till landet på
helgerna som vanligt folk. Ska försöka bada innan dess. Kanske.

Kommentarer

Postat av: maritha

Publicerad 2009-08-18 13:52:40

Och jag siter och önskar att jag hade ett hus långt ute på landet och bara kunde vara i den här lägenheten nån gång ibland när jag känner för det...helt tvärtom alltså=)

Postat av: ulla

Publicerad 2009-08-18 17:58:25

Vad bra att kräftorna smakade :-)

Kul att ni kommer hem för hösten!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-18 21:45:06

Det ska väl bli skönt att komma hem till stan

Kram Ingrid

Postat av: vivan

Publicerad 2009-08-23 00:04:52

mums...vi skall äta på söndag kväll!

Kramen!

Postat av: stina

Publicerad 2009-08-23 16:35:11

Smaskigt med kräftor!!! Jag har inte ätit en kräfta än i år....

Men vad skönt att du ska slippa gå i gräset....jag tror nog att Bia och jag måste dra ut dig lite i svampskogarna så att du lär dig att uppskatta natur!!!

Kram

Postat av: http://haxangel.blogg.se/

Publicerad 2009-08-31 12:48:28

Oj jag saknar kräftor...

Vad gott!:)vad bra ni har det!bara kärlek.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela