bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Välkommen Ulla!

Publicerad 2009-04-15 18:51:21 i Allmänt,

En "gammal" arbetskamrat ringde och sa att hon just fått
nycklarna till sin nya bostad. Ville vi komma till Medis och
fira händelsen? Klart vi ville, men det var för kallt ute på
Medis så vi gick in i Söderhallarna till Melanders. Där fick
vi ett bra bord och där satt vi en lång stund. Skratt, minnen
och framtidssnack. Vi blir ju nästan grannar snart. Hon
var så glad över sina nycklar.



Tack för en trevlig och rolig eftermiddag.



I kväll blir det först kassler med ananas, sen Sommer på TV med kaffe.

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-04-15 21:34:56

Jasså! Det var hit hon smet iväg idag!! Och naturligtvis ska det väl bli inflyttningsfest snart, eller hur?!

Postat av: ulla

Publicerad 2009-04-15 22:00:08

Tack för idag! Jag är jättegla´ :-)

Postat av: Bia

Publicerad 2009-04-16 07:02:07

Jaha, var det dit hon "rymde"!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-04-16 17:26:45

Det såg mysigt ut att äta lunch ihop med så många. Roligt när alla kan samlas, jag har två barn, fyra barnbarn, två bonusbarnbarn och en svärdotter och en svärson. En hel hög blir det.

Kul med gamla jobbarkompisar, dem ska man vara rädd om. När man är från jobbet är det lätt att tappa kontakten kan jag tänka mig.

Anmaja

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-04-16 20:54:23

Det är mysigt att ha något att fira ihop med någon.

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela