bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Kolsvart.

Publicerad 2009-04-13 23:28:29 i Allmänt,

Nu har alla "08-or" åkt hem till stan men vi är kvar
till i morgon. Gissa om det är mörkt här nu! Kolsvart!
Vi har tittat på en deckare och nu vågar jag knappt
lägga mig. Hur kan människor bo i sånt här mörker
frivilligt? Jag förstår det inte.
Dagen var somrig och fin. Vi skjutsade barnbarnet till
Norrtälje för att ta bussen hem till Söder.
Den här helgen har jag insett den fulla betydelsen av
slukaråldern
. Det handlar alltså inte om att äta mycket
utan att leva i böckernas värld. Hon var knappt ute i solen
utan låg eller satt och läste sin tjocka bok på över 400 sidor.
Helt uppslukad. Tänk då på att flickan har dyslexi.
Jag tog faktiskt en mini-promenad ner till sjön i solen.
I morgon åker vi till ljusa Söder. God natt.

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-04-13 23:55:12

Hu vad läskigt med mörk natur. Jag föredrar den under dagen:)

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2009-04-14 11:07:26

Om man är född i stan så är det nog svårt att bo på landet någon längre tid några dagar räcker , sen längtar man hem till stan det bara är så/Hälsningar

från BM

Postat av: Bia

Publicerad 2009-04-14 18:12:28

Jo, det är skönt att komma tillbaka till civilisationen.

Och tillbaka i gamla hjulspår (det som kallas arbete!)

Postat av: ulla

Publicerad 2009-04-14 18:19:58

Vad härligt att hon är i slukarålderna :-)

Är det annorlunda när man är pansjo -08 ;-)

Postat av: Berit

Publicerad 2009-04-14 19:11:16

Kul att ni har haft en mysig påskhelg även om det var i mörka skogen. Jag håller med dej, vi stadsråttor är lite hariga när det gäller mörker.

Kramis MrsBettan

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-04-14 22:32:29

Om jag är ensam i huset på Gotland vågar jag inte titta på deckare, men om maken är med så vågar jag.

Postat av: maritha

Publicerad 2009-04-15 17:07:31

Tänk så olika vi tycker=). Jag tycker det är jätteläskigt i stan och tror att det finns rånare och mördare i varenda hörn, men på landet i skogen där känner jag mig lugn och trygg, de enda som finns där är alla vilda djur och dom gör inget. Skulle aldrig kunna bo i en större stad, jag vill höra fåglar kvittra och känna lukten av alla blommor och koskiten som sprids på åkrarna, då är det vår=).Men det där beror nog på var man är född och vad man är van vid.kram

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-04-14 19:07:09

För ca ett år sedan på "landet":)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela