bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

I naturen.

Publicerad 2009-04-26 18:13:56 i Allmänt,

Jag har mest suttit och läst hela helgen. Fikat i solen
på altanen. Det gick till och med att äta middag ute
i bara T-shirt. Rena sommarkänslan alltså. Mannen
har jobbat för det var arbetshelg i området och en
av oss (han) fick gå. Jag bara latade mig. Visst är
det orättvist. Jag håller med. Sen eldade han på
tomten.



Jag tänkte faktiskt rensa lite i en liten rabatt men det
sprack. Vad ska bort och vad ska vara kvar??

   Blomma eller ogräs?

På kvällen fick vi fint besök av en levande varelse
men den var så rädd att den fräste när jag fotade.



Jättegullig tycker jag. Nu är det bara vi pansjon kvar här på landet.
De andra ska ju upp och jobba i morgon.

Kommentarer

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-04-26 19:07:47

Jag vet inte om jag håller med dig om att den här ormen är gullig. Det ser ut som en snok eller ?

Nej tack inte ormar för min del.

Man ska arbetsfördela, någon måste ju sola och någon måste elda och jobba.

Bra gjort.

Kram ingrid

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-04-26 20:36:33

Men Bella! Jag är imponerad och mycket förvånad!! Tyckte du verkligen att ormen var gullig?? Du gillar ju inte naturen och det där var ju ett riktigt urdjur!

Postat av: ulla

Publicerad 2009-04-26 20:37:45

Gullig....NEJ!

Om jag hade mött den där ormen så hade det varit jag som fräst.

Postat av: Stina

Publicerad 2009-04-27 11:46:16

Men är du galen människa !!! Om man ser en orm så ska man skrika och springa ,,,inte stå still och fota!,,,ryser...

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-04-27 17:01:17

huhuh ormskräck. Ryser och halvskriker!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-04-27 20:54:44

Ormen blir inte gullig denna gången heller.

Förresten jag har något till dig på min blogg, kika in och se vad det är.

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela