bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Dramaten.

Publicerad 2009-04-16 22:21:21 i Allmänt,

Vi gick till Lisas och tog en lunchmacka. Vi smakade
också på Nicklas nygjorda köttbullar. Mums! Lite prat
med övriga gäster som vanligt. Där trivs alla, från
tonåringar till gamla pansjon.



Utanför vår port blommar ett träd så vackert.



På kvällen var vi på Dramatens Lilla Scen och såg Final
med jättebra skådespelare. Elin Klinga och Jonas Malmsjö bl.a.
Den är skriven på 1800-talet och var omgjord till 50-tal men
var helt aktuell, med bankmän som lever över sina tillgångar
och förskingrar.



Vi satt på tredje bänk i mitten men lyckades komma ut och
få ett glas vin i pausen ändå.

Kommentarer

Postat av: vivan

Publicerad 2009-04-16 22:49:36

Tror att det är ett paradis äppleträd som blommar!

Lisas skall jag besöka när jag kommer till Eken!!

Kramen!

Postat av: Berit

Publicerad 2009-04-17 00:32:40

Lisas är verkligen et stamställe. Snart kommer jag också på besök där, så håll i dej.

Kram MrsBettan

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2009-04-17 07:53:40

Det verkar som om ni hade en underbar dag/kväll

igår.................

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-04-17 13:24:18

Låter ju underbart



Skulle vilka åka med min mormor å kolla på den!!

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-04-17 16:10:35

Ni blandar kultur med gott ätande och drickande. Det tilltalar mig, så jag hoppas på sådant när även jag blir pensionär. Redan nu vill jag ha det så, men lyckas inte tillräckligt bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela