bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Muntert möte.

Publicerad 2008-09-04 23:11:35 i Allmänt,

Vi skulle åka till Ösmo, c:a 5 mil från stan. Vi har varit där förut men...
ingen hittade. Vi frågade varandra vad stationen hette. Ingen kom ihåg!
Vi var 4 virrhönor på vift ut till bushen. Vid Västerhaninge skulle vi byta
pendel men det var något fel. Vi upplystes i högtalarna om att vi skulle
ta Enköpingsbussen i stället. Nu blev det riktigt krångligt. Hur skulle vi
någonsin hitta fram? Men... felet blev lagat och vi tog en ny pendel som
vi först tänkt. Puh!
Kvällen var trevlig med många skratt och sagolik mat. Nästa möte är hos
mig. Hjälp!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-09-05 05:47:05

Vilken tur att ni hitta fram!

Tips till din tur att ha damerna; bjud på laxpudding!

Åh nu längtar jag till Stuket.

Dax för Stuket träff?

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-05 07:04:00

Och en smaskig effterätt känns som viktigt att bjuda på! (du får väl köpa Leilas bok...)

Postat av: maritha

Publicerad 2008-09-05 11:22:02

Choklad är min stora passion ...tyvärr=(.Varför är allt som är gott onyttigt och tvärtom, det kommer jag aldrig att förstå=). Ha en trevlig fredagkväll.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-05 17:03:02

Det är lite krångligt att ta sig till Ösmo. Jag har en vän på Muskö, dit man då åker via Ösmo om man tar tåg/buss.

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-05 22:01:56

Hejsan! Du har något att hämta inne hos mig!

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-05 22:54:44

Hur du får den?jag vet inte riktigt hur du menar.....du kopierar bilden och klistrar in den i din blogg!!!!

Postat av: Elena

Publicerad 2008-09-06 10:30:13

Ösmo - har ingen aaaaaaaaaaaning om vad eller var det är!

Du ser ut att må toppen. Har ni varit ute på er uttlandsresa ännu?

Postat av: maritha

Publicerad 2008-09-07 21:54:30

Har hittat en ny passion....Amigo från cloetta, varför hittar dom hela tiden på så goda nya choklader....ja naturligtvis måste jag testa alla nya som kommer ut=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela