bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Möte med kräftor och "mördare".

Publicerad 2008-09-08 14:09:35 i Allmänt,

På väg till landet kunde vi inte motstå frestelsen att köpa
svenska kräftor fångade i Hjälmaren. Jag säger bara ett
ord: GOTT!



På söndagen tog vi en liten promenad i området och
tittade på hösten. Sjön var så blank och livet lugnt och
tryggt.



...ända till vi kom på vägen strax innan vår tomt. En MÖRDARE!



Hem och hämta kniven och strimla den i tusen bitar. Sen var allt lugnt igen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-08 17:41:12

De har i år lyckats ta sig in på vår tomt. Vi plockar bort dem så fort vi ser ngn. Inte kul.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-09-08 17:46:04

Fina lugna höstbilder.

Men stackars snigeln!!!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-09-08 21:06:31

Det är inte kul med en mördare i trädgården.

Jag hoppas dom aldrig hittar till Bergslagen.

Postat av: Elena

Publicerad 2008-09-08 22:10:01

Det såg verkligen gott ut med kräftorna. Och vad fint du hade radat upp dem också!



Jag har hört att sniglarna kan tillagas. Något för er kanske?

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-08 22:33:59

Tänk att jag inte har ätit en enda kräfta i år....

men fy vad ni är hemska ...stackars lilla snigel (tänk vad hans mamma ska vara ledsen nu,,,) Fast dom är j-ligt äkliga!!!

Postat av: maritha

Publicerad 2008-09-08 23:26:11

Jag blev ännu tröttare, så nu går jag och lägger mig=). Ser att Ulla kommenterar att hon hoppas att mördarsniglarna inte hittar till Bergslagen, dom är redan här och det har dom varit länge....Usch, ryser när jag ser dom=(

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-09-09 07:52:54

Ja fy, vi har inga ännu men det är klart att de inte trivs på Gobi. Där vi bodde förut blev de mängders mängder trots ihärdigt jobb med saxen. Uow. Kräftor däremot..

Postat av: Rocky

Publicerad 2008-09-09 19:38:43

Hösten är en fin tid. Kräftor har jag inte hunnit smaka ännu, men färska svenska blir det nog inte för min del. Synd att jag inte var i butiken när du kom. De hälsade o sa att "blondinbella" hade varit där, men jag förstod att det var du. Hoppas du kan titta in en annan tisdag. Jag går på eftermiddagspasset strax efter kl 14 och är tills butiken stänger.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-09-09 21:45:38

Härligt att se att du varit ute i naturen! Skulle gärna vara med i morgon men jag har blivit en pluggis!

Ska vara hemma och läsa Språksociologi...

Kram

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-09-09 22:42:09

Varför jag skriver att jag inte gillar att gå på asfalt är för att jag märker att jag får lite ont av att gå raskt och länge på asfalt, vilket jag inte får när underlaget är mer "sviktande". Förut har jag inte tänkt på det så mycket, men mer och mer upplever jag det. Du verkar i alla fall inte ha ngt ont av det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela