bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Middag på Stuket.

Publicerad 2008-09-10 21:33:37 i Allmänt,

I går var det så regnigt och tråkigt men då träffade vi ena dottern
på Skrapan för en fikastund och genast blev allt ljusare.



Innan dess sökte jag en bloggkompis i en butik på Hornsgatan
men hon hade inte kommit än. Jag ska försöka nästa vecka igen.
Det är kul att ses i verkliga livet, tror jag.

I dag åt vi middag på Stuket, som är ett favvoställe, med två f d
arbetskamrater. Det var så gott. Vi pratade och skrattade och
tyckte synd om dem som inte haft tid att komma. Bättre lycka
nästa gång. Tack för en kul kväll.





Vi avslutade med en Irish. Mumsigt gott.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-09-10 22:00:44

Tack för en trevlig kväll.

Nu får det inte dröja för länge tills nästa gång.

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-10 22:07:44

ja tyck tex synd om mig som inte hade tid eller ork att komma! Men nästa gång så.....

Postat av: Hönsakadorran

Publicerad 2008-09-10 22:13:49

Trevligt med middag i sällskap med gamla arbetskamrater, ni hade säkert roligt med mycket skratt det brukar bli så.

Kram

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-09-10 22:14:15

Ja, och mig också! Jag blev tillfrågad men glömde bort...vad snopen jag blev när jag läste Bias blogg. Snyft!

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-09-11 14:03:06

Stuket har jag varit på! Minns grippspett som kom in hängandes på en ställning. Bra läge på Söder!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-09-11 20:34:26

Mumsigt var ordet. Jag hoppas verkligen att det inte dröjer så länge tills nästa gång.

Postat av: Kristina

Publicerad 2008-09-12 15:28:47

Nej jag måste skärpa mig!

Jag skulle ju läsa men somnade i soffan en timme... Behövde väl det iofs...

Sen läste jag iaf. Idag har jag skrivit i tre timmar men är inte nöjd ändå:(

Det är inte lätt att både orka jobba och plugga!

Nu har ajg hela helgen på mig och ikväll ska jag ut med mERJA OCH iNGER. kRAM KOMPISAR. NÄSTA GÅNG VILL JAG VARA MED!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela