bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Hjälpsamma frun.

Publicerad 2008-09-22 14:40:57 i Allmänt,

Nu har det börjat gå ett underligt rykte om mig på
landet. Jag blev tillfrågad av en granne om jag kunde
hjälpa honom med tv:n . Den var svart. Jag gick dit och
installerade om alla kanaler så nu funkar det. Sen ringde
 en annan granne och bjöd över oss före middagen. Deras
tv var svart och de hade hört att...Vi gick dit och hade en trevlig
eftermiddag/kväll. Även där lyckades jag ominstallera alla kanaler.
Jag kan verkligen inget sånt men som av en slump lyckades jag
ändå. Se vad vi fick för "besväret", och en sån vacker kväll.



Nu växer det upp svampar i gräsmattan medan man står och ser på.



Skönt att vara på Söder igen.

Kommentarer

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-09-22 14:47:35

Skönt att du slipper ut i skogen för att få svamptillfredsställelse! Nu har jag spanat in pantersnigeln! Den var ju nästan vacker! Har du varit inne på a-lag 4 hemsida? Den blev uppdaterad i torsdags- alla klasser!

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-09-22 16:22:53

Ja det var inte fy skam vilka höga tankar dom har om dig......men antagligen är du väl lite duktig i alla fall eller möjligen inte så rädd som dom flesta brukar vara för tekniken. Jag är faktiskt också en som folk brukar fråga om tekninska saker både på jobbet och i grannskapet.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-09-22 16:47:10

Bläcksvamp ska inte intas tillsammans med alkohol, då blir det tok!

Jag äter ALDRIG bläcksvamp!

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-09-22 20:45:54

Jag VET att du är en mycket välutvecklad teknologisk invandrare!

Svampar??? Jag känner bara till kantareller

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-09-22 20:58:25

Kanske en karriär inom elektronikbranschen?

Postat av: ulla

Publicerad 2008-09-22 21:46:01

Du har din nya karriär utstakad!!!

Bara tacka för alla inbjudningar.

Du kan ju börja fråga vad de bjuder på ;-).



I lördags tog jag både en strömmingsburgare på Bondens marknad och fikade på Lisas. (Proppfullt)

Det blir nog repris på lördag.

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-22 22:39:14

Ät nu för guds skull inte svamparna från gräsmattan !

Tv kanal meck!!! Du har många strängar på lyran du!

Postat av: Nickan

Publicerad 2008-09-22 23:44:09

TVmek är jag också! Varken min man man eller pappa klarar det! Då rycker jag ut och styr upp det hela! Jag kan inte heller men de vet inte de! Det har lyckats varje gång också! Härlig blogg du har!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela