bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Södermöte.

Publicerad 2008-11-05 17:57:01 i Allmänt,

Vad ska man tro? Vi skulle gå på en promenad för att sen
äta lunch ute. Jag var påklädd och nysminkad. Då säger
mannen: Ska du inte sminka dig först?
Alltså, han ser inte skillnad på en som är avgrundsful
och en som är underskönt vacker. Då undrar man, varför
sminka sig överhuvudtaget? Jo, för sin egen skull.

Vi gick till vår gamla hemmakrog ( där vi bodde förut)
där skrev vi upp oss på julbordet. Det är nämligen
sta'ns bästa. Bara för stammisar och deras bihang.
Det ska verkligen bli kul och gott.



På väg hem såg vi att snälla människor hade klätt på en av mina
favoritstatyer.

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2008-11-05 18:12:29

Hej Bella

Nog måste väl mannen ha menat att du är lika vacker oavsett. Du behöver säkert inte sminka dig för att vara vacker. Så måste det vara.

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-11-05 19:20:48

Kan vara så att du brukar säga "att jag måste sminka mig först" innan ni går iväg. För honom ser du säkert lika fin ut med eller utan smink.



Ser ut som en tjej från ett jympa-pass.

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-11-05 21:17:46

Hm, dags för ett byte av glasögon kanske???

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-11-05 22:31:57

Tänk att oavsett ålder och bakgrund så är alla av det manliga könet likadana, halvt blinda. Du har så rätt, man ska göra det för sin egen skull. Kloka ord!



Tack så hemskt mycket för dina vänliga ord!

Postat av: stina

Publicerad 2008-11-05 22:59:29

Tänk att inte behöva sminka sig och se vacker ut ändå!!

Julbord....mums!

Så omtänksamt att sticka till statyen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela