bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lisas än en gång.

Publicerad 2008-11-19 18:31:02 i Allmänt,

Träffade min f d "skolkamrat" (vi jobbade i samma skola).
Hon hade aldrig varit på Lisas så vi gick såklart dit. "Att
säga att det här är supergott är absolut ingen överdrift",
sa hon.



Titta noga på den gulliga Bull-Nicklas. Nå, kan man tro att
han är värsta hårdrockaren i stan? Nej, men det är han.



I går köpte vi fläsklägg till halva priset. Vi betalade 12 kr för en stor klump
som räcker till tre personer. I dag satte mannen igång koket.



Efter drygt två timmar skar han upp klumpen och tog bort benet.
Jag tyckte inte att det såg särskilt aptitligt ut.



Men på tallriken blev det en helt annan sak. Jag åt i alla fall lite.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-11-19 20:39:33

Men herre Gud, måste ni äta min favvomat hela tiden??????

Postat av: ulla

Publicerad 2008-11-19 21:02:46

Jag föredrar nog Lisas ätbara grejer.

Men jag är ju ingen köttätare....

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-11-19 21:34:32

Jag föredrar fikabilderna med vänner och hårdrockare före de nedre bilderna. Jag äter inte kött, men fisk och vegetariskt.

Postat av: maritha

Publicerad 2008-11-19 22:36:31

Fläsklägg har jag inte ätit sen jag var tonåring och bodde hemma hos föräldrarna=)kommer iaf ihåg att jag gillade det...med rotmos....

Lisas ska gå till om jag nu kommer mig för nån gång att åka till "storstan", verkar ju hur mysigt som helst.....

Postat av: Carina

Publicerad 2008-11-20 06:58:11

Gud så gott det var inte igår man åt det ....

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2008-11-20 09:35:49

Jag ska genast gå ut och köpa fläsklägg, det såg urgott ut på tallriken min man älskar rotmos nämligen Du är lyckligt lottad som har en så huslig man

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-11-20 14:01:07

Oh vad gott det låter. Både billigt och gott, men inte gärna en rätt jag gör åt mig själv. Kanske skall bjuda brodern på middag?

Snart får du väl rabatt hos Lisa, så mycket reklam som dom får. Men jag har flera goda vänner som varit där och de är lika förtjusta som du.

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-11-20 19:42:35

Försökte skriva igår men det ville sig inte...

ville bara säga att jag inte tyckte att det såg bättre ut när det hamnade på tallriken:) Inte min favvo med andra ord!

Postat av: stina

Publicerad 2008-11-20 20:31:59

Nä den där maten hoppar jag gärna över,,,,,,

Ja just det lårb....fraktur! Precis vad jag tänkte på i dag när jag halkade omkring!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela