bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

"Fullt" ös på Östersjön.

Publicerad 2008-11-16 21:48:03 i Allmänt,

Jag (vi) har tillbringar 23 timmar på en s k partybåt
Galaxy, Åbo t o r. Det betyder att festsugna svenskar
kliver ombord på lördagskvällen och möter då mer eller
mindre påverkade finländare m fl som redan varit på
båten hela dagen. Ni förstår själva. Tänk er då att man
måste parera dessa människor i hissar, trappor ja överallt.
Vi firade en 60-åring och vi tog det väldigt lugnt. Vi hittade
en trevlig rysk restaurang och fick underbar mat och sevice.
Dansa var det inte tal om! Man ska inte åka en lördag men
gärna mitt i veckan. Hytten var toppen.



Offret själv.



Vi och våra trevliga och roliga bordsgrannar.



Den fina hytten.



Den fina ryska restaurangen. Oxstroganoff och lax. Mycket gott.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-11-16 22:03:47

Hoppas ni haft en bra tripp på vattnet:-)

Må så gott !

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-11-16 22:15:58

Här är det fullt ös märker jag. Om det inte är My fair lady så är det Åbo-kryssningar eller fika i Skrapan eller Söderhallarna. Fortsätt så!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-11-17 06:55:49

Hmmmm!

Postat av: stina

Publicerad 2008-11-17 16:42:52

Vad kul det är att ni roar er dagarna i ända...jag börjar längta till pensionsåldern ...

fast då tar jag nog en lugnare båt!!!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-11-17 20:03:39

Ni gör rätt i att roa er hela tiden.

Vilken fin hytt ni hade. Jag har bara rest på undre däck och där finns det inga fönster. Ert var ju JÄTTESTORT!

Ni verkar inte ha lidit så svårt av alla andra som inte betedde sig.

Må så gott!

Är det inte dags för svensk laxpudding snart? ;-)

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-11-17 20:19:39

Ni är verkligen aktiva och hittar på en massa trevligheter.



Har åkt ngn gång till Åland resp Finland. Till Finland var vi väldigt många från samma företag, så då var det roligt. Till Åland åkte jag som 15-åring med en kompis familj. Det var inte kul med alla alldeles för onyktra människor minns jag.

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-11-17 21:12:59

Det är ingen hejd på ert resande...precis som det ska va´! Maten såg god ut!

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-11-18 22:30:15

Jag vill ju inte riktigt lägga ut mina arbetskamrater på Youtube (enda sättet typ att få in filmen på min blogg!)

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-11-19 10:52:35

Som ni reser är det väl inga problem att ta sig till Malmö. Det var i alla fall en kanonföreställning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela