bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Besök på Louis.

Publicerad 2008-11-12 23:09:40 i Allmänt,

På dagen fikade vi med min bonusdotter på
Söderhallarna. Kaffet var för starkt! Men gott.





På kvällen tog vi en snabbtur till Louis som är en
restaurang i Söderhallarna med levande musik.
Det är ofta äldre jazzmusik som spelas. Publiken
verkade bestå till stor del av stammisar. Ett par
i 80-årsåldern satt bredvid oss och de dansade
nästan hela tiden. Det finns hopp även för oss
åldringar. Det kändes lite som på gamla Nalens tid.
Vi kommer att gå dit igen. Ingen entréavgift, ingen
garderob och man måste inte äta.



Jag dansade inte i kväll för det var inte riktigt min musik
men nästa gång, kanske.

Kommentarer

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-11-13 20:01:53

Wow! Vilket ställe!! Och vilka pigga 80-åringar. Vad många roliga ställen det finns där hos dig:)

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-11-13 20:32:58

I Söderhallarna? Jag trodde att där bara finns typ Saluhall.Det låter som ett trevligt ställe och jazz är skön musik att "bara vara" till.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-11-13 21:41:05

Den restaurangen har jag inte hört talas om. Det låter kul....

Postat av: stina

Publicerad 2008-11-13 23:11:40

Tänk att det finns "ställen" utan entreavgift!!!

Kul med så pigga 80åringar,,,,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela