bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Åldringsspruta och utmaning.

Publicerad 2008-11-10 17:00:30 i Allmänt,

I regnet gick vi till Söderhallarna för att bli vaccinerade mot
influensan. Är man så här gammal kan man dö av den, har jag
läst. Det gick så fort och smärtfritt att jag inte hann ta en spännande
bild ens. Dessutom har jag aldrig haft inluensa men det var ju gratis!



Efteråt fikade vi och då kom solen fram och vi såg regnbågen
över Medis.





Jag har blivit utmanad av dubbelapan. Jag ska skriva sju sanningar eller
pinsamheter om mig själv.

Regler
:
Länka till den som utmanat dig och sätt in dessa regler i din blogg (check!).
Berätta sju saker som är både alldagliga och knäppa.
Utmana sju personer i slutet av detta inlägg genom att nämna namn och länka till dem.
Låt dem få veta att dom är utmanade genom att lämna en kommentar.

1. Skulle ta med kaffebröd till en kurs jag gick på. När kakan stått halva tiden
i ugnen såg jag två ägg på diskbänken. Jag slet ut kakan och rörde snabbt i
äggen. Det funkade, nästan. Vi fick spränga loss varsin bit till kaffet.

2. Skulle byta långbyxor för att gå på tjejträff. Stod mitt på golvet när ena
byxbenet fastnade i strumpan. Jag tappade balansen och for som en klubbad
oxe i golvet och bröt lårbenshalsen.

3. Gick en liten bit in i skogen på landet där jag följde en liten stig. När jag vände
mig om var stigen borta! Irrade någon timme innan jag kom ut på ett helt annat ställe.

4. Skulle baka en god mandelkaka före jul. Smeten var klar och mandeln skulle
rivas. Jag tog en matberedare och tryckte ner mandlarna i den, tryckte på start
 och...PANG! Alla mandlar hade blivit spån och satt på alla köksluckor. När jag
skulle torka dem flyttade spånen på sig. Jag vet inte hur det gick till men jag bakar
aldrig mer.

Nej nu får det räcka!
Jag utmanar
Elena
Den anonyma jungfrun
Ninna
Sylvia

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2008-11-10 17:52:35

ha ha HA HA vad roliga berättelser du har!

Det var en rolig idee det där med utmaningen.

Nu ska jag titta vilka du har utmanat och läsa vad dom har att berätta.

Ens egna misstag/pinsamheter mår bra i gott sällskap.

Trevligt och tack för berättelserna

Helene

Postat av: Bia

Publicerad 2008-11-10 18:43:44

Ha, ha du är för roooooolig.

Skriva om pinsamma misslyckanden med baket!

Nä, det skulle jag aldrig göra.

Misslyckanden i andra sammanhang kanske, just nu kommer jag inte på ett enda.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-11-10 20:00:48

Vilka underbara bakhistorier fast jag gillar den om den försvunna stigen bäst. Den har jag råkat ut för ;-)

Snygg fönsterbild!

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-11-10 20:52:16

Känner mig åsidosatt som inte blir utmanad.

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-11-10 23:25:57

Åh, jag har inget att skriva. Jag är ju perfekt! Aldrig några missar eller pinsamheter...



Jag har varit på tjejmiddag ikväll så jag får fundera på utmaningen till en annan dag:)

Postat av: Mats Werner

Publicerad 2008-11-10 23:42:45

Bella! Tack för Din kommentar! Nu har jag hittat Din blogg åsså! Och bokmärkt den!

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-11-11 12:28:19

Jag antar utmaningen....men det kanske dröjer några dagar innan jag kommit på tokigheter jag gjort

Postat av: stina

Publicerad 2008-11-11 17:18:48

Gratis spruta! Ja ni pansjosar har det bra ni!!

Jag har sagt det förut och säger det igen -Äldre damer ska ha resårkjol och inte krångliga byxor!!!

Skrattar åt dina bakäventyr!! Kanske att det finns någon trevlig bakkurs på ABF!???

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela