bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Vår i luften.

Publicerad 2008-03-07 17:39:17 i Allmänt,

Solskenet bara öste ner och det kändes som om våren
äntligen var här. Träffade en gammal vän (ja, vi har varit
vänner länge, menar jag) och vi fikade i Söderhallarna.
Efter en stund kom min dotter och slog sig ner.



Nu är min nya vårhatt färdig. Jag kommer aldrig att använda
den men det var roligt att virka.



Vi åt middag på Melanders. Lax med dillstuvad potatis.
Gudagott!! Vi åt tidigt för att inte vara i vägen för det
arbetande folket.



Nu ska jag ta på mig sunkiga myskläder
och krypa upp i soffan framför tv:n.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-07 17:43:19

Ha, ha en liten smäck!!!!
Och så sitter ni och äter min favvomat igen!
Snart måste jag få vara med och äta....

Postat av: Dubbelapan

Publicerad 2008-03-07 18:09:35

Ja det blev en liten "pillerhatt". Snygg!
Vad blir det härnäst?

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-07 20:05:08

men om du nu inte tänker använda den (fast det tycker jag att du ska göra...) så kan du väll ha ägg i den även fast det inte skulle bli en äggkorg!

Postat av: maritha

Publicerad 2008-03-07 23:09:30

Sa ju att det skulle bli en fez=) fast din är snyggare än tjejernas^^)

Postat av: ulla

Publicerad 2008-03-08 19:17:51

Vadå aldrig använda den!
Den är ju jätteläcker. Hade passat perfekt på Melanders.....
OCH där skulle ju jag ha varit med också!
Jag hoppas det går fler tåg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela