bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Rysk kulturfestival.

Publicerad 2008-03-08 14:12:05 i Allmänt,

Vi gick som vanligt till Söderhallarna för en bakad potatis
till lunch. När vi satt där och åt såg vi en stor rysk buss.Den
hade parkerat mitt framför Medborgarhuset. Jag trodde att
det var någon rysk danstrupp som skulle uppträda där. Jag
hade kanske delvis rätt, men mitt på Medis såg jag två stånd
och nyfiken som jag är gick jag dit. Där var det bara rysktalande
människor i alla åldrar som packade upp ryskt hantverk. Jag
ville köpa något men det var nästan omöjligt att få reda på vad
sakerna kostade. Någon vänlig rysktalande kund hjälpte till att
översätta. Det här fick jag för 120:-. Det blåste plötsligt iskallt
så vi gick fort hem.



Fågeln som ska hänga, är lika fint målad på undersidan.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-08 15:37:51

Kul med ett kulturarr. på Medis.
Ingen grupp 8 teater på alla kvinnors . . .

Postat av: Kerstin

Publicerad 2008-03-08 17:17:30

Häftig Rysk marknad.
Nog gillar jag också fina städer, unika affärer och inte minst gamla hus. Men du vet de där makalöst stora butikerna, nej det är inget för mig.
Men du hade ju inte hatten på dig idag?
//K

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-03-08 17:34:29

Du verkar ha så härliga coola och avslappnade dagar. Fortsätt med det!

Postat av: olivia

Publicerad 2008-03-08 20:04:26

haha
:p

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-08 21:41:59

Tur att du inte hade äggkorgen på huvudet för då hade den blåst av!!! Kul med ryskt hantverk, äggen ser fina ut,

Postat av: Malin

Publicerad 2008-03-09 11:47:32

Vilka fina grejer du fick tag på!
Ha en härlig söndag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela