bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Jul blir påsk.

Publicerad 2008-03-04 18:00:47 i Allmänt,

Jag har upptäckt att det inte är långt till påsk. Men det
rödglittrande riset från i julas står kvar i ett hörn av
köket. Jag tog fram några påskägg, modell mindre,
och hängde dem i riset. Voila! Ett påskris!



Virkningen går framåt och jag tror att jag vet vad det
ska bli, men det är inte helt säkert så det blir ingen
bild av mästerverket i dag.
Fick ett sms från min pansjokompis. Hon är på
Lanzarote nu och trivs jättebra.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-04 18:56:09

Snyggt med rött påskris!
Kan virkningen matcha på nått sätt.

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-04 21:28:51

Men nu vet jag du håller på att virkar ett jätte påskägg!!!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-03-04 21:29:14

Jag ser fram emot att se vad virkningen blir!
Tänk dig att din kompis gillar All Incluse!

Postat av: maritha

Publicerad 2008-03-04 23:30:27

Lyckliga dig som kan virka. Jag har virkat en gång i mitt liv, det var när jag opererade gallan och hon som hjälpte mig med barnen visade hur man gör och ritade kryss på ett papper, det skulle bli en gardinspets med rosor på. Jag började i dec 1981 och var klar 2005=)världsrekord eller? hann dessutom flytta ett antal ggr så när den väl var klar så fanns det inget fönster den passade till så nu hänger den ovanför en dörr^^)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela