bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Iskallt vatten.

Publicerad 2008-03-23 19:01:06 i Allmänt,

Vi fick tag på en ny strömbrytare till varmvattenberedaren på
landet...men vattnet blev inte varmt. Jag har alldrig tvättat
mig i SÅ iskallt vatten förr, i 4 dagar! Vi måste anlita en elektriker
som får leta efter felet och fixa det.

På landet var det full vinter. Kallt ute men varmt inne. Mannen
satte upp skåp i nya badrummet. Efter konstens alla regler förståss.



Spår i snön överallt. Vem går över vår tomt när vi inte ser det?



På natten var det fullmåne.  vad gömmer sig där???

På fjärde dagen stog vi inte ut längre utan förberedde hemresan
det betyder att vi packade ner all mat som vi inte hunnit äta upp.
Då blev vi bjudna på lunch hos pansjokompisar. Det skulle bli väldigt
enkelt. Bara lite smått som blivit över. Jo, jag menar det.



Efter kaffet och all den goda påskmaten satte vi oss i bilen.
Nu är vi hemma i stan med varmvatten i kran. (Obs rimmet)
Det ska bli underbart att duscha igen. Fy vad man har blivit
bortskämd!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-23 20:22:10

^fy så mycket snö!!! Jag förstår att ni kom hem till stan igen! Badrummet ser ut att bli jättefint....bara ni får varmvatten! Ha en fortsatt trevlig påsk och NEJ!!!jag är inte ledig ...fritids är öppet som vanligt.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-23 21:05:33

Välkommen till civilisationen!
Kallt som tusan det blir ingen landet resa för min del.
Ska vi ses i veckan?

Postat av: maritha

Publicerad 2008-03-23 23:35:39

Mycket märkligt väder... inte bara nu utan heeeela vintern, vi som brukar ha så mycket snö har inte haft nånting och de områden som inte är kända för snö direkt , dom har haft alltihop....får se hur det blir till sommaren...kallt i skåne och värmebölja i Arjeplog=)

Postat av: olivia

Publicerad 2008-03-24 09:02:03

vad gott med all påskmat !

glad påsk ! (för det kan man väl fortfarande säga ?)

Postat av: ulla

Publicerad 2008-03-24 18:31:03

Håller med om att det är skönt att komma hem till badkaret.
Stannade inte kvar på landet som jag tänkte MEN med en dunderförkylning och -16 grader på nätterna så hinner det inte tina upp på dagarna.
Det får bli varmare innan jag far upp igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela