bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Besök av "Parisiska".

Publicerad 2008-03-05 18:31:42 i Allmänt,

Dagen var solig men iskall. Jag gick en promenad till
garnaffären och köpte ett nystan till. En annan färg den
här gången. Nu har jag en idé om hur det ska se ut.
Men det är hemligt än så länge.
Jag tog en ensam fika, cappuccini, i Söderhallarna
på hemvägen. Det var för mycket mjölk i den. Blä!
Mjölk är för bebisar och kalvar anser jag.
På eftermiddagen ringde det på dörren och det var
ena barnbarnet, just hemkommen från Paris. Det
riktigt lyste "Paris" om henne. Hon hade shoppat
loss på keps, stor väska, T-shirt, smycken mm.

  En lycklig ung dam.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-05 20:47:47

Oj vilken häftig "parisbrud".
Och jag är nyfiken på virkningen!!!

Postat av: Malin

Publicerad 2008-03-06 16:23:11

Vilka tuffa grejer hon har köpt i paris!
Jag tycker oxå att mjölk är för bebisar=) har aldrig gillat det! Jo i oboy går det bra!! Men då är det ju choklad med...

ha en härlig dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela