bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Sillunch special.

Publicerad 2008-06-18 23:38:55 i Allmänt,

Vi var inne i Norrtälje och handlade maten till midsommar
på förmiddagen. Svensk färskpotatis för 98 öre/kg. Det
priset gällde bara i dag, i går kostade det 11kr/kg. Gissa
om trängseln var stor! Eftersom det bara blir vi två över
hela helgen blev matkassarna inte så dyra, konstigt nog!

Vi var bjudna på årets sillunch hos våra trevliga grannar.
Det speciella i år var att det serverades Äkta Champagne!
Den ska som bekant vara "torr, kall och gratis". Brödet
var hembakat och snapsen väl kyld. Rena lyxlivet. Det
var något som firades men jag kan inte säga vad...





Nu har vi sett Sverige förlora mot Ryssland. God Natt.

Kommentarer

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-06-18 23:56:48

Det där såg jättetrevligt ut och vad fina tallrikar med plommonmotiv. Såna hade min nyss bortgångna farmor.

Postat av: stina

Publicerad 2008-06-19 11:43:08

Trevlig midsommar!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-06-19 15:02:35

Trevlig midsommarhelg!

Ät, skratta och må gott!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-19 21:40:12

Äkta champagne - det måste verkligen vara ngt speciellt som firas. Trevlig helg.

Postat av: Elena

Publicerad 2008-06-21 11:53:28

Nu blir jag nyfiken!

Vad är det som firas?

Har ni blivit miljonärer??

Trevlig midsommar på er!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela