bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Midsommarafton.

Publicerad 2008-06-21 12:16:18 i Allmänt,

Vi är ensamma här i vårt fritidshus i Roslagen, utan
barn och barnbarn. Det känns lite tomt faktiskt. Vi
åt en typisk sillunch med tillbehör och mannen avslutade
med en delikatess, en färskpotatis med en smörklick. Mums!



Sen gick vi till vår badplats/festplats på området. Det var
ovanligt mycket folk i alla åldrar. En musiker, Tangen, spelade
musik till ringdansen och sen för oss som gärna lyssnar på
bra musik eller dansar  på gräsmattan. Det var också lekar
och tävlingar för ALLA åldrar där alla vann.
Kvällen var lugn med mat på altanen och avslutande fotboll
på TV.



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-21 20:54:02

Det låter som en avkopplande midsommar.

Postat av: elena

Publicerad 2008-06-21 23:21:59

Ni hade i alla fall tur med vädret! En och annan gammal bekant som dansade små grodorna kunde jag också se. Härligt!



Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-06-22 14:00:16

Härligt att se sina gamla kollegor i god vigör! Själv slapp jag dansa runt stången. Men det blev en massa nubbar och sill... Kramar

Postat av: stina

Publicerad 2008-06-22 21:18:36

Lugn och stillsam midsommar verkar ni har haft!! Astri roar sig kan jag se!

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-06-23 19:48:15

Låter som en helt perfekt Midsommar. Ibland kan det vara skönt att bara få tänka på sig själv och inte passa upp, som det gärna blir, hur kära och nära gästerna än är.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela