bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

"De e mycke nu"

Publicerad 2008-06-05 11:43:12 i Allmänt,

Hela långa helgen var vi på landet och bara njöt. På
lördagen såg vi en installation (tror jag) i Norrtälje.
Massor av skjortor på ett rep över Norrtäljeån.



På kvällen gick vi till en liten klubb som vi är medlemmar i.



Resten av helgen bara satt vi och latade oss på altanen.
Några grannar kom över en stund.



På tisdagen var vi med barnbarnen på min gamla skola.
Det var fest på skolgården med stånd att köpa hemgjorda
saker i och uppträdande i gympasalen. Mat och dryck fanns
också att köpa. Vi startade med mat och fortsatte med att
köpa, köpa. Avslutade med föreställningen som var bra.
Det kändes lite konstigt att vara tillbaka som gäst. Jag
måste nog gå vidare med mitt liv efter mitt första år som pansjo.



I går kväll var vi på en båt som heter Patricia. De hade Hummerkväll.
Det var jättegott och vi hade så trevligt. Vi var 10 personer som njöt
av den vackra sommarkvällen. Efteråt gick vi till ett hotell i närheten
som har en bar på taket. Vilken utsikt över inloppet till Stockholm.



I kväll är det INGENTING men...de e mycke nu. Och bara roliga saker!

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2008-06-05 19:44:33

Livet verkar vara gott!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-05 21:04:09

Var ligger båten och vilket hotell skriver du om?

Postat av: Elena

Publicerad 2008-06-06 00:13:58

Ja, det var roligt att se dig i tisdags. Jag kännde att jag knappt hann prata med dig... för det är som du säger mycket nu!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-06-06 07:55:32

Du har det bra du! Det är mycke nu, och så ska man jobba oxå - onödigt!

Postat av: stina

Publicerad 2008-06-06 09:33:54

Ni kan konsten att roa er ni!

Det var kul att se er i skolan!

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-06-06 13:54:58

Hur färsk var den då.

Hummerfiske från första måndagen efter 20 september tom sista april.

Men OK nu snackar jag Bästkusten.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-06-08 19:37:07

Så Snyggt med den där sk installationen...? He he Ibland undrar jag om jag inte skulle lyckas bättre med nåt liknande galet. L

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela