bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Simförsök.

Publicerad 2008-07-20 22:25:53 i Allmänt,

I dag var det så varmt och ingen vind. Jag lät mig
luras att gå till stranden och göra ett försök att
simma. Jag var faktiskt lite rädd. Jag har inte
simmat efter brottet på lårbenshalsen och det
är nu 1 1/2 år sen. Jag gick i där småbarnen
brukar leka. Tursamt nog var det inte någon där
förutom en väninna, hon som lurat dit mig. Det
var inga problem att gå i och simma lite lätt på
rygg men så vände jag mig om och började med
vanliga bröstsimtag. Aj, vad det kändes. Sen försökte
jag gå upp på badflottens stege. Glöm det. Det var
omöjligt så jag fick småsimma in mot land igen. Men
nu har jag i alla fall gjort ett försök och jag tänker
fortsätta med det för simning är så härligt och bra
motion också. Ingen bild som ni förstår!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-07-21 08:28:30

Va´ingen badbild!!!

Hur varmt var det i vattnet?

Som på möja ca 18?

Postat av: stina

Publicerad 2008-07-21 16:17:48

Nä vi förstår inte alls!!! vaddå ingen bild....vi vill ju se!

Fortsätt du med simning för det måste väll vara den bästa motionen ...humant för kroppen ! Fast inte i så kallt vatten förståss ! Bia och jag går till Nälsta i morgon tempererat och skönt (kanske att det blir simborgarmärke?)

Postat av: ulla

Publicerad 2008-07-21 22:32:31

Det var väl skönt att få bada även om det var besvärligt.

Kämpa på!

Postat av: Elena

Publicerad 2008-07-29 20:54:22

Simma är ju en sak men att behöva klättra upp på badflottar! Det är ju inte lätt ens för en utan skruvar i höften.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela