bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Pigg igen.

Publicerad 2008-01-04 17:42:55 i Allmänt,

Solen sken och allt såg så härligt vintrigt ut, innifrån. Jag tog
med min darling på en lång och för mig stärkande promenad.
Det blåste isvindar ute och händerna blev snart som istappar.
Men jag SKULLE gå, i alla fall en liten stund. Vi gick på gator
utan affärer och utan trevliga fik. Bara gick och gick. Tårarna
rann, ja det är åldern, tror jag. Efter 30 min var vi hemma i
värmen igen. Och där fanns det både kaffe och nybakad
sockerkaka (gjord på mix). Det var så gott och härligt.

  se vad jag fryser!

I kväll väntar TVn med "På spåret" och något gott till. En halv avokado kanske.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-04 19:26:31

Ja fy sjutton vad kallt det va i dag! Jag har också varit ute i dag och gick väldigt fort!!! En del spring i affärer blev det idag!

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-01-05 16:45:33

Jag har ju hund så jag har bestämt mig för att inte bry mig om vädret. Men långkalsingar och yllemössa och kängor åkte på. Man är ingen vacker syn direkt när man kommer pulsande. Men min darling (Rocky) bryr sig inte. Med målningen har det varit stiltje. Det var som om luften gick ur mig efter utställningen. Men det har ju varit långresa och helger, funderar faktiskt att plocka fram lite målargrejor just nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela