bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Kontakt med gentleman.

Publicerad 2008-01-18 15:47:40 i Allmänt,

Trist väder så jag ville inte gå ut. Klockan närmade sig 3.00. Fikatarmen
gjorde sig påmind. Mannen ville helst stanna hemma och se på skidskytte.
Sagt och gjort, jag gick med mig själv till Söderhallarna för en kaffe UTAN
bröd. Alla normalhöga bord var upptagna så jag fick vigt klättra upp till en
hög barstol. Hoppas ingen såg. Där satt jag i min ensamhet när en äldre
(i min ålder) gentleman frågade om han fick slå sig ned. Javisst, sa jag.
Sen bad jag om en tjänst. "Skulle du kunna ta en bild till min blogg? Jag
måste visa att jag inte tar något kaffebröd." Ja, så var samtalet i full gång.
"Ja, det var dagens paus." ljög jag. Jag ville inte säga att jag pausat sen
mitten av juni. I kväll blir det lugnt med tv-tittande och några koppar kaffe.



Jag tror att jag hoppar över cyklingen i dag. Man ska inte överdriva.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-18 21:40:13

Tack för dagens gapskratt!!!

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-01-18 22:15:39

Ja du är rolig du....både sambon och jag skrattade när vi läste vad du skrivit. Pausat sen i juni....ha, ha

Postat av: mammselen

Publicerad 2008-01-19 18:13:45

Kul inlägg.
Förresten så vill jag också ha sällskap av en gentleman i min ålder... Får väl sätta mig och dricka kaffe på en hög barstol...

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-19 22:12:13

Du är inte blyg inte ! ha ha ..........
Fast det hade nog varit roligare om du hade bett herrn att fota dig när du klättrade upp för stolen!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-01-20 19:45:16

Goda skratt får man på denna sida.
Du har inte funderat på att starta konversationskurser? "Hur man startar ett samtal".
Kram Ulla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela