bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

En soltimme.

Publicerad 2008-01-10 16:12:48 i Allmänt,

Det var något som lyste rätt in i mina ögon när jag stog och väntade
på bussen vid 11-tiden. Solen! När såg man den senast? Det var
inte ens kallt. När jag åkte förbi Strömmen såg jag alla ryska svanar.
Jag har alltid, sen jag var liten, trott att svanarna på Stömmen kommer
hit varje vinter från Ryssland. Där är det så kallt och ingen mat finns åt
de stackars svanarna. Då bestämmer de sig för en långsemester till
Stömmen i Stockholm. Jag tror fortfarande att det ligger till så.
När bussen passerade Kungsträdgården och solen bara sken och
sken kunde jag inte låta bli att titta efter om de japanska körsbärsträden
hade börjat blomma. Det hade de så klart inte, men det kändes så vårlikt
i luften. Jag snabbade mig med mitt ärende och hann precis åka tillbaka
på samma stämpel. Som pansjo måste man tänka sig för och inte slösa
bort stämplar i onödan. Jag var på rymmen från mitt kära Söder i 75 min.
Sen gick solen i moln.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-10 20:19:09

Var det solen eller extra starka neonrör i city?

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-01-10 21:19:19

Oj vilken tur du har....solen har jag inte sett på länge. Bara min konstgjorda sol dvs. dagsljuslampan från Philips.

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-11 06:39:01

Ja solen hade den goda smaken att lysa mitt under min rastvakt! Kändes lite ovant för ögonen ....fick kisa lite !

Postat av: Kerstin

Publicerad 2008-01-11 16:17:41

Va Du är duktig Bella som skriver i stort sett varje dag.
Solen, ja var är den. Bor själv i Kosta men såg i tidningen att solen varit synlig i 24 min under december!!!!
Ja inte är det mycket att skryta med.

//K

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-01-11 16:45:59

Äntligen fredag kompis!
Nya elever rullar in - det känns att man behövs!
Jag har dansat salsa, sprungit och spelat innebandy oxå. Det är roligt - jag mår bra. I helgen är det time out! Tror jag iaf...

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-01-11 18:45:39

Nu har det varit antyda till sol flera gånger de sista dagarna. Inte länge men den talar om att den finns där bakom molnen och att den kommer snart. Livet blir med ens lite lättare.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-01-11 19:28:34

Ja, visst är det något speciellt med solen.
Det finns hopp om livet. Vi går faktiskt mot ljusare tider. Känns betryggande.

Postat av: paladin

Publicerad 2008-03-10 20:08:23

OBOOOY VILKET VACKERT VÄDER!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela