bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Besök i gamla kvarter.

Publicerad 2008-01-08 16:16:38 i Allmänt,

Det blir inte så ofta man krossar Götgatan. Den utgör en gräns
sedan generationer bakåt. Och nu bor vi på "fel" sida, som har
blivit "rätt" sen vi flyttat hit. Vi gick alltså i 10 minuter till våra gamla
kvarter. Där åt vi lunch på vår gamla stamkrog. Det är ett sånt där
ställe där tiden stått stilla. Alla känner alla mer eller mindre. Där
möts alla sorters människor på lika villkor. En mycket känd journalist
brukar gå in och slänga käft med traktens snälla busar. Där kan man
se kända ansikten sitta och trycka med sin nya kärlek innan det är
något som alla vet. Det finns en hederskodex, man håller tyst om
det som händer där. Ja, där stötte vi på en gammal vän som ska
komma hem till oss i kväll.
   Och glöm inte Amanda! Hon släpper sin skiva den här veckan.

Channel Icon

Kommentarer

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-01-08 17:33:35

Jag är helt såld på Amandas singel - den gör mig glad!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-08 20:41:09

Va´inget kändisskvaller?
Inte ens vad vår kändis Harald åt för smask!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela