bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Å, vilken dag!

Publicerad 2008-01-23 22:17:07 i Allmänt,

Fick fart på oss på förmiddagen och åkte till en resebyrå. Där köpte
vi en vecka i februari till Lanzarote. All mat och dryck ingår och det
var bra rabatt på resan. Det känns så kul. Vi ska iväg igen! För att
fira tog vi en fika i ett av höghusen vid Hötorget.



På eftermiddagen träffade jag min absolut äldsta lekkamrat. Vi lekte
på Johannes kyrkogård varje dag från det att jag var riktigt liten. Vi hade
så mycket att prata om. Vi fikade i Skrapan och där köpte vi också skor
på rea. Sedan var det dags för middag och jag ringde efter darlingen
som mötte oss på vår favorit-kina-krog. Vi åt som om vi aldrig sett mat
förr. Sen hem till oss och pratade och skrattade ytterligare några timmar.

ett litet återfall i kakmissbruk.

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2008-01-23 22:33:33

Åååååååååh, vad härligt!
Lantzarote! Lekkamrat!! Kinamat!!!

Postat av: maritha

Publicerad 2008-01-23 23:19:47

Ja du den där månen har jag haft besvär av så länge jag minns=( vet inte riktigt varför vissa människor blir så påverkade, ska ta reda på det, jobbigt är det iaf och som ett vrak blir man av sömnbrist.

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-01-24 12:08:11

Bara sticka och köpa sig en resa verkar helt underbart i detta grå grå väder.
//K

Postat av: ulla

Publicerad 2008-01-24 18:47:07

Åh, vad härligt! Finns det något bättre än att boka en resa.
Nu är jag lite avundsjuk.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela