bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Snabbvisit på landet.

Publicerad 2008-02-28 17:10:09 i Allmänt,

Det var så soligt och fint att vi bestämde att åka en sväng
till landet. Bara för att titta lite. Golvet i nya badrummet är
fogat nu och jag tycker det blev fint. Jag passade på att ge
de döda (tror jag) blommorna lite vatten också. Sälgen verkar
ha klarat vintern och har små, små knoppar. Ingenting blommar
än för Roslagen är något senare än Stockholm. Roligt att se
huset och tomten, nu börjar jag längta dit.



Efter stugbesöket åkte vi in till Norrtälje. Köpte några böcker på
bokrean, förståss. Sen åt vi dagens bakade potatis. Mumsigt!



Vi kom till Söder lagom till 3-fikat. Vilken tur. På Skrapan mötte
vi en lärare i kantonesiska och mandarin som var min arbetskamrat
för länge sen. Vi träffas rätt ofta på olika fik. Hon är så gullig och
pratar gärna gamla minnen med oss. Vi skrattar mycket för hon är
så rolig och snäll. Tyvärr har hon svårt att gå men rör sig ute varje
dag. Det är då vi träffas.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-28 17:47:27

Jag förstår att du längtar till landet. Ni verkar ha det så fint. I år måste jag komma och hälsa på!

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-02-28 18:14:55

Gosigt hus ni har där ute i Roslagen, för det var det väl?
Jag längtar också till våren nu.
Vi har en dotter i huvudstaden så jag har faktiskt börjat fundera på en fika i Skrapan. Eller annat ställe, Du verkar kunna marknaden.

//K

//K

Postat av: ulla

Publicerad 2008-02-28 18:18:04

Jag tyckte det var lite tomt på Söder när jag gick förbi där vid halv två tiden.

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-28 18:41:58

Gulligt hus! Men du den där "tanten" såg vi väll när vi va och fikade i slkrapan i julas!?

Postat av: anni

Publicerad 2008-02-28 21:07:24

I Norrtälje har jag hört att det finns Hello Kitty-saker!
Nu känns det som du tycker att jag är besatt, men det är jag inte.

Fint hus! Förstår att du längtar dit!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-02-28 22:33:26

Hej, kul att se mitt namn i Din länklista! Det blir jag lika glad över varje gång jag upptäcker hos någon annan! *L*
Är i Skåne hos min son några dagar och det blir intensivt med ett barnbarn på 4,5 år! Och roligt!
Anmaja

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-02-28 22:34:35

Glömde skriva att det var häftigt med kaklet från golvet och uppåt väggen som jag ser på fotot!
Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela