bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Rundtur på Söder.

Publicerad 2008-02-29 17:48:44 i Allmänt,

Träffade två f d arbetskamrater och gick till Lisas. Det var
det godaste de ätit i bakverksväg. Semlorna är himmelska
och kanelbullarna ska vi inte tala om.



Sen tog vi en riktig promenad runt på Söder. Jag köpte, otroligt
men sant, ett litet garnnystan och en virknål. Nu undrar alla vad
jag ska göra och allra mest undrar jag själv. Vi får väl se, kanske.
Vi var klädda för vår men det var kalla vindar. Vi gick in för att värma
oss i Söderhallarna och samtidigt ringde jag efter den äkta hälften.
Han kom som ett skott. Vi fyra hade sen en underhållande och
mycket trevlig eftermiddag på Melanders. Nästa gång ska vi
ta rimmad lax med deras egen dillstuvade potatis. Denär så god
att ingen kan göra den bättre!

Mycket roligt var det.

Nu blir det frukostkorv med bostongurka omlindad av bacon i ugn.



Sen tittar vi på "Let´s dance" på tv.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-29 18:19:14

Väldigt, väldigt kul var det.
Skrattade så jag blev "rosslig i rören".
Mera träffar på söder!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-02-29 21:02:40

Vad mysigt att följa med er på Söder. Jag brukar äta lunch på Melanders när jag är på kurs ovanpå Söderhallarna. Med fiket har jag kvar att upptäcka! Semlan såg verkligen smaskig ut.

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-02-29 21:03:20

Vad mysigt att följa med er på Söder. Jag brukar äta lunch på Melanders när jag är på kurs ovanpå Söderhallarna. Med fiket har jag kvar att upptäcka! Semlan såg verkligen smaskig ut.

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-29 23:23:10

Semlan ser välldans god ut,,,,,jag har också ätit gott fika bröd i dag på MÄSSAN!!! Pank men lycklig över alla fina stämplar som jag har köpt idag!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-03-01 13:23:29

Var ligger Lisas?Kan söka på internet,men frågar dig i alla fall.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-03-01 19:37:01

Tack,det var en härlig eftermiddag. Mera sånt1
Det är bra med sportlov så man får ta tre-vin.
Nu väntar jag med spänning på att få se den lila virkningen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela