bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Hemma från "Fång-ön"

Publicerad 2008-02-15 15:08:47 i Allmänt,

Vi kom hem sent i natt. Kallt! Det första vi gjorde var att sätta på
riktigt kaffe. Å, vad gott det var, mitt i natten. Så till resan, det var
som vi misstänkt. Man kände sig instängd med "all inclusive".
Vi fick röda band runt handleden som visade att vi fick äta och
dricka fritt. Flera hotell hade likadant och det gjorde att alla andra
restauranger fick slå igen. Folk stannade på sina hotell och solade.
Vi var inte där för att bada och sola. Nej, absolut inte! Jag kom hem
lika blek som när jag for. Jo, lite soleksem fick jag faktiskt på armarna.
När vi rörde oss utanför hotellområdet lindade vi tygbitar eller tog
svettband runt det förfärliga illröda bandet. Vi skämdes.

hotellbaren hotellområdet

Vanlig bar. på väg till matsalen.

hotellet I pianobaren på kvällen.

På söndagen åkte vi lokalbussen till en marknad mitt på ön. Det var kul
att se något annat. Mycket folk = turister. Köpte några onödigheter.

Marknaden.

Det var en fin strandpromenad som vi gick varje dag med olika stoppställen.



En dag åkte vi buss till Arrecife som är en liten stad. Då blev jag GLAD.
Vanliga gator och riktiga människor. Det visade sig att vi inte var varken
i Tyskland eller England. Nej, här pratade man spanska och alla var inte
turister. Det var där vi skulle bott, förstog jag då.

Se, en liten gullig stad!

Till sist vårt hotellrum utsikten från altanen/balkongen.

Vi träffade några trevliga "lekkamrater" som vi kanske kommer att träffa hemma också.
Vi skrattade och roade oss på kvällarna.

Sista måltiden På väg hem.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-15 15:29:09

VÄLKOMMEN HEM!!!
Du är mycket saknad här i bloggärlden.
Hi, hi röda "matband" som du väl har dolt på alla bilder.
Men ni fick ju lite omväxling från fikat på "skrapan".
Ryktet går att du har väckarklockan på ringning på tisdag!!!!

Postat av: anni

Publicerad 2008-02-15 15:32:23

Välkommen tillbaka till Sverige!
Här är det minsann inte vinter längre, här börjar det bli vår!
Hoppas att du hade det jättebra.

Kram!

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-02-15 15:42:13

Nämen är ni hemma igen!! Vad trevligt att se alla fina bilder. Din aspekt på "all inclusive" är ju faktiskt också något att tänka på. Jag har hittills aldrig valt till det.

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-15 16:23:09

Välkommen hem! Gott med svenskt kaffe va=?
Röda armband-.....så skoj ! Alla ser var man hör hemma .Ja här är kallt som bara den ...era bilder ser varma ut,!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-02-15 17:49:43

Ni verkar inte ha lidit någon brist på vätska.
Hoppas ni hade det skönt. Det verkar faktiskt så!!!

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-02-15 18:00:47

Välkommen hem! Fina bilder. Förstår att man känner sig lite väl inkluderad i turistsfären när det är all-inclusive..Kul att ni hittade den lite mer genuina staden. Här har det blivit kallt! Brrr.

Postat av: olivia

Publicerad 2008-02-16 09:55:48

ks=kunskapsskolan :>
tack !
första gången på länge som jag får något gjort :>

ni verkar ju haft det jätteskönt !
välkommen hem !

Postat av: catrin

Publicerad 2008-02-16 10:17:13

Hej!
Vad härligt ni såg ut att ha det. Här är det bara kallt och trist. Skulle också vilja åka men det får bli på höstlovet. kram catrin

Postat av: maritha

Publicerad 2008-02-16 13:31:02

Välkommen hem, det verkar vara en fånig idé det där med röda band, men annars ser ni ut att ha haft det underbart, verkligen vackra bilder.Själv kommer jag aldrig iväg för jag är alltför flygrädd,lever efter filosofin att hade det varit meningen att jag skulle flyga så hade jag fått vingar, och det har jag inga=).

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-02-16 14:52:17

Välkommen hem kompis! Tillbaka till friheten.
Jag har fått lägenhet:)
men jag är sjuk idag:(
Det har jag inte tid med! Hoppas jag är frisk till tisdag så att jag får en glimt av dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela