bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Hela dagen grått, grått.

Publicerad 2008-02-24 17:00:07 i Allmänt,

Mellan skidövningarna på tv tog vi en promenad. Mycket
folk ute på gatorna trots det gråa vädret. Vi gick på några
bakgator först men tog Götgatsbacken hem. Och där, mitt
i backen, såg jag det som jag bara sett i tidningar innan.
En stolpe som fått ett stickat ytterplagg. Det såg så kul ut.


  Någon måste ha snabbvirkat ihop det en natt.

Efter det obligatoriska fikat i Söderhallarna gick vi hem. Ja
något mer hände inte i dag. Återkommer i morgon när alla
gamla arbetskamrater har sportlov. Snyft, jag får aldrig lov.
Så är det att vara pansjo!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-24 18:00:20

En av sportlovsledighetskommiten ska till stan imorgon. Ulla oxå! Vi tänkte testa södervegg, ska du med?

Postat av: anni

Publicerad 2008-02-24 18:59:26

Jag håller ju på att sticka lyktstolpevärmare!
Har tyvärr bara en färg på garnet.. Hmmm....

Förresten, jag har inte sportlov.
Jag har studieuppehåll, börjar gymnasiet till hösten.

Har du msn?

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-02-24 19:24:39

Ja, det där med stickade stolpvärmare har jag också läst om i tidningen.....dock ej sett någon.

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-02-24 19:55:48

Lite häftigt det där med stickade plagg till ofentliga saker. Såg i Göteborgs Posten att en del nu börjat korstygnsbrodera på stolarna i spårvagnarna.
Bra, dålig men ändå lite kul.

//K

Postat av: Elena

Publicerad 2008-02-24 20:01:58

Vadå inte lov? Du har ju det där livslånga lovet utan uppehåll! Kan det bli bättre?

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-24 22:49:48

Men vilken skojig grejj! Här i Vällingby får lyktstolparana frysa........
Jasså du är ledsen du för att du inte har något lov! Det är jag också för jag vill också ha lov!Vill också åka till söder med Bia och Ulla i morgon...........å fika.

Postat av: maritha

Publicerad 2008-02-24 23:31:08

Du har väl sportlov alla veckor, här har vi haft vårat redan, så nu börjar skolan igen, men nu är det bara 4 veckor kvar till påsklov=).

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-02-25 16:02:13

GRATTIS!
På er bröllopsdag! Ha det skönt tillsammans!
Kramar från mig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela